Bu çalışmanın amacı, resim sanatının figür ve kompozisyon ögelerindeki gelişimi Rönesans döneminden Sürrealizm akımına kadar olan tarihsel süreç içinde incelemektir. Çalışmanın yöntemi ise alan yazın taraması biçimindedir. Bu amaçla araştırma konusu ile ilgili yayınlar taranmış, indirgeme tekniği kullanılarak çalışma örneklemi oluşturulmuştur. Araştırmanın sonucuna göre, Rönesans’tan Sürrealizme dek resimdeki figür ve kompozisyon ögelerinde biçim ve içerik bağlamında büyük bir değişim olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Bu değişime neden olarak ressamın tuvale aktarmak istediği duygu ya da düşünceyi ifade etmede figür ve kompozisyona biçeceği rol arayışı gösterilebilir. Bu arayış, hiç kuşkusuz, tarihsel süreç içindeki değişimden kaynaklanmakta ve söz konusu değişim duyarlı büyük sanatçıları daha çok etkileyebilmektedir. Bu değişimin etkisi altında ressam tuvaline duygu ya da düşüncesini aktarırken,çok resmin temel ögelerinden figür ve kompozisyonda yeni ifade ve biçim arayışlarına girmekte ve bu etkiyi tuvaline yansıtmaya çalışmaktadır. Sonuç olarak, tarihsel süreç içindeki değişimin devam edeceğini öngördüğümüzde, resmin temel ögeleri olan figür ve kompozisyonda gelecekte de değişimin biçim-içerik bağlamında devam edeceğini söyleyebiliriz.
The aim of this study is to study the development of painting in the figures and composition objects in the historical process from the Renaissance period to the surrealism flow. The method of work is in the form of the field summer scan. For this purpose, the publications related to the subject of the research were scanned, a study sample was created using the reduction technique. According to the research, from Renaissance to surrealism, the figure and composition objects in the picture have found a major change in the context of shape and content. The cause of this change can be the search for the role that the painter will play in the figure and composition in expressing the feelings or thoughts that the painter wants to transmit to the atmosphere. This search, without a doubt, is a result of change within the historical process and can more influence the great artists that are sensitive to the change. Under the influence of this change, the painter translates his feelings or thoughts into the towel, and from the basic objects of many paintings into the search for new expressions and forms in the figure and composition, and tries to reflect this effect into the towel. As a result, when we predict that the change in the historical process will continue, we can say that the change in the figure and composition, which are the basic objects of the picture, will continue in the form-content context in the future.
Alan : Güzel Sanatlar
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|