Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 14
 Görüntüleme 69
 İndirme 19
Dijital Spor Oyunlarının Sporcular Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi Fenomenolojik Bir Çözümleme
2019
Dergi:  
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Yazar:  
Özet:

Öz Bu çalışmanın amacı, dijital spor oyunlarının sporcular üzerine etkilerinin değerlendirilmesidir. Nitel araştırma yöntemi ve fenomenolojik desende kurgulanmış bu çalışma ile istatistiksel genellemeler yerine analitik genellemeler yapılmış, kuram oluşturulmuş ve kuramsal önermelerde bulunulmuştur. Örneklem seçiminde amaçlı örnekleme yönteminden “kolay ulaşılabilir durum örneklemesi” yöntemi tercih edilmiştir. Araştırma dijital spor tüketicisi 9 sporcu öğrenci ile yapılmıştır. Veri toplamak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme verileri yazıya geçirilerek düzenlenmiş, anlamlı veriler saptanarak temalar belirlenmiştir. Temalara bağlı olarak kategoriler oluşturulmuş ve araştırma sonuçlarına ulaşılmıştır. Elde edilen veriler sonucunda dijital sportif oyunların bilişsel, duyuşsal, psikomotor, sosyal ve psikolojik olarak olumlu ve olumsuz yönleri belirlenmiştir. Dijital spor oyunlarının sporcular üzerindeki bilişsel etkileri ile ilgili görüşler incelendiğinde üst düzey bilişsel becerileri olumlu yönde etkileyen sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırmanın diğer bir bulgusu da dijital spor oyunları sporculara iyi bir motivasyon ve öğrenme aracı olurken, bir diğer taraftan zaman kaybı, sosyalleşememe, bağımlılık gibi davranışlar sergilemelerine sebep oldukları şeklindedir. Katılımcıların vermiş oldukları cevaplar ile sportif içerikli dijital oyunların, kişisel gelişimlerinde olumlu katkılarının yanında olumsuz yönde de etkilerinin olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarının dijital oyun kullanımları üzerine eğitimcilere, ailelere ve literatüre faydalı olacağı düşünülmektedir. 

Anahtar Kelimeler:

Analysis of the effects of digital sports games on athletes is a phenomenological solution
2019
Yazar:  
Özet:

The aim of this study is to evaluate the impact of digital sports games on athletes. Qualitative research method and phenomenological design established in this study with statistical generalizations instead of analytical generalizations, theory created and theoretical suggestions were presented. In the selection of samples, the method of "easy-accessible state sampling" was preferred from the purpose sampling method. The study was conducted by 9 students from the digital sports consumer. A semi-configured conversation form has been used to collect data. The interview data is organized by writing, meaningful data is determined by themes. Based on themes, categories have been created and research results have been achieved. The results have identified the positive and negative aspects of digital sports games: cognitive, sensual, psychomotor, social and psychological. When opinions on the cognitive effects of digital sports games on athletes were studied, the results were achieved that positively influenced higher levels of cognitive skills. Another conclusion of the study is that digital sports games are a good motivation and learning tool for athletes, while on the other hand they cause them to show behaviors such as time loss, socialization, and addiction. The responses of the participants and the sport content digital games have been determined to have negative effects in addition to their positive contribution to their personal development. It is believed that the research results will be beneficial for educators, families and literature on the use of digital games.

Anahtar Kelimeler:

0
2019
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler




Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi

Alan :   Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 281
Atıf : 1.827
2023 Impact/Etki : 0.288
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi