Taner Timur, Jürgen Habermas’ın kişiliğini ve ortaya koyduğu çalışmasını tahlile tabi tuttuğu kitapta oldukça iyi bir okuma yaptığını bize göstermektedir. Kamusal alan kavramını derinliğine ele alan Habermas, burjuva kamusal alanının oluşumunu “rasyonel iletişim”in sosyolojik temeli olarak görmektedir. “Filozofla entelektüel, birbirine ters düşmemelidir.” (s. 21.) Akıl yürütmenin kamusal kullanımı, önce salonlarda ve kahvelerde daha sonra burjuva kamusal alanı ile siyasal iktidar arasında aracı olacaktı. Bu yerlerde özel kişiler arasında “ortak kurumsal kriterler” oluşmuştu. Bunların ilki, hiyerarşik yapının önemsizliğiydi. İkincisi de laikleşmedir.
Taner Timur shows us that Jürgen Habermas has made a very good reading in the book in which he assessed his personality and his work. The Habermas, who is deeply discussing the concept of public sphere, sees the formation of the bourgeois public sphere as the sociological basis of "rational communication". “The philosopher and the intellectual should not be interconnected.” and s. and 21) The public use of mind would first be a medium between the bourgeois public space and political power in the salons and coffee shops. In these places there were "common corporate criteria" between private persons. The first was the lack of hierarchical structure. And the second is the wicked.
Alan : İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|