Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 76
 İndirme 16
Kaneto Shindo sinemasında kadın temsili üzerine bir değerlendirme: Onibaba ve Kuroneko
2018
Dergi:  
Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi
Yazar:  
Özet:

Yüzyıllar boyunca Batı medeniyetleri ile etkileşim kurmamış bir ada ülkesi olan Japonya’nın kendine özgü kültürü dünyadaki diğer kültürler tarafından bir merak konusu olmuştur. Sanat ve felsefe alanlarında olduğu gibi edebiyat alanında da oldukça yerel bir kültüre sahip olan Japonya’da korku, yaygın inanç sistemlerinden biri olan Japon Budizm’ini kaynak alarak şekillenmiştir. Buna bağlı olarak Japon Budizm’i, Japon sinemasını Batı sineması karşısında farklı kılacak bir öğe olarak karşımıza çıkmaktadır. Japon korku sinemasının kült yapımları arasında yer alan Onibaba ve Kuroneko filmlerinde Kaneto Shindo, geleneksel korku öğelerini kullanırken kadını bir alt kültür olarak değil toplumdaki konumuna eleştirel bir vurgu yapacak şekilde işlemiştir. Bu çalışmada öncelikle Japon kültüründe kadının konumuna kısaca değinilmiş ve ardından Shindo’nun eserlerini türünün diğer örneklerinden ayıran temel etken incelenmiştir. Bu bağlamda Shindo’nun Onibaba filminde gerçek bir hayalete yer verilmediği ve Kuroneko filmindeyse fantastik bir hikâyenin gerçekçi bir perspektif ile işlendiği tespit edilmiştir. Her iki filmde de kadın kimliği, Japon korku sinemasında intikamcı ruh öğesi olarak yer alması bağlamında kültürel öğeler göz önünde bulundurularak analiz edilmiştir.

Anahtar Kelimeler:

null
2018
Yazar:  
0
2018
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler
Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 156
Atıf : 830
2023 Impact/Etki : 0.065
Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi