Öz Yaygın medyada yayınlanan ve tekrar bölümleriyle sık sık gösterilen Caillou, Conni, Niloya, Pepee, Canım Kardeşim, Biz İkimiz, Can gibi yabancı ve yerli yapım pek çok popüler çizgi filmin ‘steril’ karakterler üzerine inşa edildiği iddia edilebilir. İdealize edilmiş bu çizgi filmlerin aktörleri orta ve üst sınıftan kentli ailelerdir. Anne ve babalar birbirlerine ve çocuklarına karşı oldukça özenlidir ve sevgilerini göstermekte sıkıntı çekmezler. Kavgalar, sorunlar hatta küçük tartışmalar bile yok gibidir ve hayat sorunsuz olarak sürmektedir. Öte yandan söz konusu çizgi filmlerin bütün izleyicilerinin kendilerine sunulan bu ‘steril’ medya ortamıyla özdeşleştikleri söylenemez. Farklı etnik ve dini gruplardan çocuklar, engelli, yoksul, tek ebeveynli ve/veya mutsuz-gergin anne baba ilişkilerine maruz kalan çocuklar yaygın ve yoğun olarak yayınlanan bu çizgi filmlerde yokturlar. Bu nedenle çalışma, izleyicinin genel olarak gündelik yaşam deneyimini ve dünyayı, özel olarak ise ‘öteki’ olanı anlamlandırmasını sağlamaya aracılık eden popüler kültür ürünleri olarak çizgi filmlerde ‘öteki’ çocukların temsilini sorunsallaştırmaktadır. Çalışmanın amacı ise genel çizgi film anlatısı dışında kalan ve ulusal medyada çok az örneği olan Punky ve Afacan Toto isimli çizgi filmlerde ‘öteki’ çocukların nasıl temsil edildiğinin görünürleştirilmesidir. Anahtar Kelimeler: Çizgi Film, ‘Öteki’, Temsil REPRESENTATION OF ‘THE OTHER’ IN CARTOONS PUNKY AND AFACAN TOTO Abstract It can be claimed that many cartoons of domestic and international origin such as Caillou, Conni, Niloya, Pepee, Canım Kardeşim, Biz İkimiz, Can, which are broadcast and re-broadcast in mainstream media, are constructed upon ‘sterile’ characters. The protagonists in these idealized cartoons are urban middle and upper class families. Mothers and fathers are attentive not only towards each other but also towards their children, with no difficulty in expressing their affection. Fights, problems and even insignificant disputes are non-existant and life continues free of any problems. On the other hand, not all spectators of these cartoons can be claimed to associate with this ‘sterile’ media environment presented. Children of different ethnic and religious origins children who are disabled, handicapped, poor children who have a single parent and/or raised in unhappy environments or in disquiet do not exist in such cartoons. Within this framework, this study problematizes the representation of ‘other’ children in the cartoons, which are products of popular culture which mediate the understanding of daily experiences and the ‘other’ by the spectators. In this context this study aims to reveal how the ‘other’ children are represented in cartoons entitled Punky and Afacan Toto, which fall beyond the scope of the ordinary narrative of mainstream cartoons and which constitute rare examples within the national media. Keywords: Cartoons,‘The Other’, Representation
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|