Türlü konularda, çeşitli kaynaklara başvuran bir Sanat Tarihçisi, çoklukla elinin altındaki veya kolayca ulaştığı kaynağı kendine referans edinir. Zaaf gibi görünen bu tutumun yolun başındayken terkedilmesi, araştırmanın derinliği ve tarafsızlığının tutturulabilmesi için de elzemdir. Uzakta ve zaman kaybına neden olanla, masraf gerektiren kaynağa ulaşmadaki güçlükler, genellikle failin ve eserinin eksikliğine işarettir. Bu tür refleksler, aslında bizi ve çalışmamızı zedeler de çoğu zaman farkına varamayız. Her zaman takip edilmesi gereken düstur çemberinin içine girilemediğinden olsa gerek, atladığımız husus, genellikle günümüzden epey eskilere inen çalışmalara ilgisizliğimiz ve uzak kalışımızdır. Bu bazen bir arşiv vesikası, bazen de Osmanlıca yazılmış bir kitap olabilmektedir.
In various subjects, an art historian, who applies to various sources, often gets reference to the source under his hand or easily reached. The abandonment of this attitude that seems weak at the beginning of the way is also essential for the depth and neutrality of the research to be held. With the distance and time loss, difficulties in reaching the cost-need source are often a sign of the lack of the fault and the work. These kinds of reflections, in fact, often do not perceive ourselves and our work. Although it is not always possible to get into the circular that must be followed, the point that we go over is often our disinterest and our distance from the work that is far from today. This can sometimes be an archive, sometimes an Ottoman-written book.
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|