Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 145
 İndirme 49
Bir İhtilaf Anlatısı: Orhan Pamuk’un Kar Romanı
2018
Dergi:  
HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
Yazar:  
Özet:

Nobel Prize laureate Orhan Pamuk’s novel Snow (2002), which local scholars argue that it takes its name from ‘karsu’ (snow-water), takes place in Kars[1], a city located on the north-eastern border of Turkey. As a borderline city, it stands as the nexus of distinguished civilisations, such as that of Armenians, Russians, and Ottomans; and bears the traces of several ethnic, cultural, and political characteristics of diverse identities. Snow represents modernist Turkey’s political, cultural, and religious turmoil experienced in the late twentieth century. The novel depicts the city of Kars as a witness to deep-seated conflicting political views and social values. The concepts of secularism, nationalism, and the Islamic Revival, including experiences of poverty that have been felt, unemployment, and suicide are all inscribed within the plot of this provocative novel. Hence, depicted concepts and felt experiences stir up much controversy among critics who explore Pamuk’s intention to understand the reasons why he might have thematised such problematic issues. However, Pamuk’s elaboration of a political issue in Snow seems to have been misconceived through political standpoints minimizing his artistic ability to solely a political gaze. In this respect, I will explore and discuss Pamuk’s Snow as a polyphonic novel inviting its readers to contemplate both the question of ‘the other’ and the dangers of radicalism rather than as a novel supporting a certain political group. [1] Referring to McGaha, Bazarkaya argues that “Kars is a shortened version of the Turkish Kar-su (“Snow Water”). Pamuk originally intended to title his novel Kars but later, concerned that it might be mistaken for a guidebook or a history of the city, changed it to Kar. The later title was more appropriate anyway, because snow is the novel’s central, all-pervasive metaphor” (2015: 50)

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler










HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 498
Atıf : 641
HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi