Fransa’da sinema dergiciliği 100 yılı aşkın şekilde varlığı ile oldukça uzun bir geçmişe sahiptir. Akademik olduğu kadar popüler alanda da birçok derginin Türkiye’dekilerin aksine uzun bir zaman dilimine yayılmış şekilde yayın hayatında oldukları görülmektedir. Güncel dijital kaynakların derlenmesi kapsamında yapılan bu çalışma Fransa’da sinemanın gelişimine zemin teşkil eden alanlar olarak film eleştirmenliği ve sinema dergiciliğinin Fransa’daki sinema endüstrisinin gelişimindeki katkısını anlamaya çalışmaktadır. Türkçe sinema araştırmalarında henüz bir aşama kaydetmemiş olan film eleştirisi ve sinema dergiciliği düşünüldüğünde çalışma ilgili literatürdeki eksikliği gidermek noktasında önemli bir işlev üstlenmektedir. Bu çalışma tarihsel tarama metodunu kullanarak hem Fransız sinema dergiciliği geleneğinin oluşumunu hem de bu gelenek içinde Positif dergisinin konumunu belirlemeye çalışmaktadır. Bu çalışma göstermiştir ki Fransa’da sinema dergiciliğinin gelişiminin arka planında sinematek etkinlikleri kapsamındaki etkinliklerin tabana yayılmasının etkinliği yanında eleştirmenlerin proaktif ve interdisipliner şekilde sanatsal, kültürel, eğitsel ve medyatik etkinliklerin içinde yer almaları bulunmaktadır. Positif dergisi de kurumsal süreklilik bakımından Fransa’nın sinemanın entelektüel tarafına gösterdiği değerin bir işareti konumundadır. Yazarların tipolojilerine ve çalışmalarına bakıldığında gerek akademik gerekse piyasa koşullarında oldukça üretken oldukları ve ayrıca sinema dışından da beslenerek alana değer katmaya çalışan çok yönlü kişiler oldukları tespit edilmiştir.
In France, the film magazine has a very long history with its existence over 100 years. In the academic as well as popular field, many magazines in Turkey, unlike those in Turkey, appear to be broadcast in a long period of time. This study, conducted in the framework of the collection of current digital resources, tries to understand the contribution of film criticism and film magazine to the development of the film industry in France as areas that are the groundwork for the development of the cinema in France. When considering film criticism and film journalism, which has not yet been recorded a stage in Turkish film research, the study plays an important role in the point of removing the lack of related literature. This study uses the historical scan method to determine both the formation of the tradition of the French film magazine and the position of the Positive magazine within this tradition. This study has shown that the background of the development of the film magazine in France, in addition to the effectiveness of the dissemination of the events within the framework of the film activities, is that critics are proactive and interdisciplinary in artistic, cultural, educational and media activities. The positive magazine is also a sign of the value that France shows to the intellectual side of the cinema in terms of corporate continuity. With regard to the typologies and works of the authors, they have been found to be very productive in both academic and market conditions, and they are also diverse people trying to add value to the field by eating outside the cinema.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|