Müslümanların felsefe karşısındaki tutumlarını üç ana kategoride değerlendirmek mümkündür. Bir gurup tamamıyla felsef düşünceyi ret ederken başka bir gurup da aksine her şeyin ölçüsü olarak kabul etmiştir. Diğer bir gurup da felsefeyi yeri geldiğinde tenkit etmiştir. Bu guruba dâhil olanlar, teorik akla dayalı her türlü düşünceyi ret ederek sezgici aklı kabul ederler. Necip Fazıl Kısakürek’i de bu kategoride değerlendirmek mümkündür. Ona göre felsefe, aklın kendi hükümranlığını kurmak için kurduğu bir kurumdur. Felsefe tarafsız olmadığı ve vahyin emrine girmediği gerekçesi ile ret eder. Ona göre felsefe peşinen vahyin emrine girse akılda bedahete köle olsa hikmet olur ki bu da insanı kurtuluşa götürür.
another guru and other guru who has considered to be the size of everything, as opposed to another guru and another guru, who is able to evaluate their attitudes in the face of philosophy in three main categories is possible to evaluate felsef thought with a gurup whole, as well as to the philosophy of another guru, and those who are involved in this guruba, who acknowledge all kinds of thoughts based on theoretical mind, and to evaluate the people of the necip phase, as well as in this category, philosophy is a institution that he founded to establish his own reign of mind, and that he is not an unbiased order, but in mind that he takes him in mind that he is not in mind
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|