Bu araştırmada, felsefece düşünümün olanağı anlamında şehir kavramı ya da olgusu ile felsefe kavramı arasındaki ilişki belirlenmeye ya da temellendirilmeye çalışılacaktır. Guthrie’nin “doğal dünyadaki oluşumların nedenleri doğal dünyanın sınırları içinde aranmalıdır ve özerk insan aklı bu araştırmada tek ve yeterli aracımız olmalıdır” biçiminde tanımladığı philo-sophia tavrı ya da geleneği niçin Antik Yunan kadar eski olan Mısır ya da başka uygarlıklarda/kültürlerde değil de Antik Yunan uygarlığında ortaya çıkmıştır? Felsefeyi mümkün kılan nesnel(l)eştirici tartışma ortamını sağlayan Agora’nın, Antik Yunan kültürünün diğer kültürlerden farkını ve/veya özgünlüğünü oluşturması bağlamında felsefi düşünme tarzının başlaması ile Antik Yunan polisinin (sitesinin/şehrinin) yaşamı arasında bir paralellikten söz edilebilir.
In this study, the philosophy will try to determine or fundamentate the relationship between the city concept or phenomenon and the philosophy concept in the sense of the possibility of thinking. Why did the philo-sophia attitude or tradition defined by Guthrie as “the causes of formations in the natural world must be searched within the limits of the natural world and the autonomous human mind must be our only and sufficient means in this research” appear in the ancient Greek Egypt or other civilizations/cultures, not in the ancient Greek civilization? The beginning of the philosophical thinking style in the context of Agora, which provides the objective(s)activity of discussion that makes it possible for philosophy, and a parallel between the life of the ancient Greek police (site/city) in the context of creating the difference and/or originality of ancient Greek culture from other cultures.
Field : Eğitim Bilimleri; Fen Bilimleri ve Matematik; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Journal Type : Uluslararası
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|