Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 3
 Görüntüleme 83
 İndirme 31
Antik Tabae (Kale-i Tavas) Kentinin Bizans Dönemi Eserleri
2012
Dergi:  
Sanat Tarihi Dergisi
Yazar:  
Özet:

Tabae (Kale-i Tavas)’de İç Kale’nin kuzeybatısı, Cevher Paşa Camii’nin ise güneybatısındaki yamacın üst kat seviyesinde kayaya oyma bir ön cephe görülür. Cephenin ortasında bir kapı açıklığı ve iki yanında boyuna dikdörtgen formlu birer niş ile üzerinde üçgen alınlık vardır. Buradaki kapıdan girilen mekânın öncelikle bir mezar yapısı olarak kullanıldığı düşünülebilir. Olasılıkla Hıristiyanlar mekânı güneydoğuya doğru genişleterek ve sonuna apsis ekleyerek tek nefli bir kilise olarak kullanmışlardır. Tabae’deki kayaya oyma yapı küçük boyutlu oluşu, plan özellikleri, özensiz işçiliği ve benzer örneklerle birlikte antik kentin Erken Hıristiyanlık-Bizans Dönemi’ne ait bir yapı olarak değerlendirilebilir. Tabae’de kilisenin yanı sıra Bizans Dönemi’ne ait ikisi geometrik desenli, biri figürlü üç levha önemlidir. Karaköy’de bugün için belirlenemeyen, ancak bir duvar örgüsünde kullanılmış levhalar 1950’li yıllarda keşfedilmiştir. Geometrik desenli levhalarda dikdörtgen bir çerçeveyle sınırlanan alanda baklava/eşkenar dörtgen motifleri vardır. Bunlardan arta kalan köşelerde ise daire içinde hayvan figürlerine yer verilmiştir. Hayvan figürleri grifon benzeri fantastik yaratıklar ve tavus kuşlarıdır. Figürlü levhadaki melek, gökyüzü imparatorluğunun temsilcisi olan Mikâîl tasvirleri içinde yer alır. Meleğin cepheden verilişi, imparator giysisi olan lorosu taşıması, kanatlı oluşu, sağ elinde haçlı asası ve sol elinde küre olması bu tipin özellikleridir.  Hem geometrik desenli levhalar hem de figürlü levha üzerindeki motif ve figürlerin üslup özellikleri benzer örneklerle kıyaslandıklarında Orta Bizans Dönemi’ne ait olduklarını gösterir.

Anahtar Kelimeler:

Byzantine Finds Of Ancient Tabae (kale-i Tavas)
2012
Yazar:  
Özet:

There is a façade carved into a rock on the top of the hillside situated on the southwest of Cevher Paşa Mosque and on the northeast of Inner Castle (İç Kale) in Tabae (Kale-i Tavas). In the middle of the façade appears a door opening, a niche with longitudinal rectangular form on both sides and a triangle pediment on it. It could be thought that the site which was entered through a door was used as a grave. The Christians most probably expanded the site towards southeast and added apse to its end and therefore, they used it as a basilica with single -nave. Due to the small size of the structure carved into a rock in Tabae, its architectural features, rough craftmanship, and similar examples, the ancient city might belong to Early Christianity- Byzantine Period. Besides the church in Tabae, three plaques, two with geometric patterns and one with figures, belonging to Byzantine Period are important. The plagues which can not be determined now, but thought to be used in masonry were discovered in Karaköy in 1950s. Diamond / rhombohedron shaped motifs appear on geometric patterned plaques which were confined in a rectangular framework. Animal figures in circles were placed on the remaining corners. The animal figures consist of fantasy animals like gryphon and peacock. The angel on the figured plaque occurs among the depictions of Archangel Michael, the angel of heaven’s forces. The angel’s frontal depiction, dressed in the Imperial loros, having wings, sceptre with the cross, and ball in his left hand are characteristics of this type. When the motifs and the figures which occur on both the geometric patterned plaques and the figured plaques are compared with their similars, it is revealed that they belong to the Middle Byzantine Period.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler










Sanat Tarihi Dergisi

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 447
Atıf : 1.123
2023 Impact/Etki : 0.25
Sanat Tarihi Dergisi