Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 59
 İndirme 24
THE IMAGES OF ANGELS IN IRANIAN ART A Civilization Interaction in a Comparative Study
2011
Dergi:  
International Journal of Social Sciences and Humanity Studies
Yazar:  
Özet:

This essay surveys the images of angels in the Iranian paintings particularly in 18th (under Safavid dynasty) and 19th (under Qajar dynasty) centuries in Iran. As a background, the concept of Angel has been briefly studied in four categories of Persian mythology, Iranian epic, Islamic culture and folk stories. The images of angels altered in different periods which were directly related to cultural interaction between "East" and "West". The angels in Safavid period were ideal images in a utopian atmosphere and their pictorial appearances were representations of philosophical and metaphorical concepts. Illustrating the angels for the Safavid artists was actually a way to penetrate into the concepts world. It is essential to mention that the challenge of "East" and "West" which had begun in Safavid period, reached to its critical summit in Qajar era. It was due to various reasons; Travelling abroad, getting acquaintance with modern ideas, constitutionalism movement, entering new technology such as photography and printing industry were some of the most influential causes which affected all aspects of Qajar society. Idealistic vision of Safavid painters changed into naturalistic one and the imaginary illustrations of angels altered to more realistic images. Many progressive newspapers began to be published in which the angels were represented as the symbols of freedom, homeland and constitutionalism. By studying about 50 dominant illustrations, this paper seeks to examine the conjunction between the images of angels and the most important civilization interaction in Qajar period in Iran

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler




International Journal of Social Sciences and Humanity Studies

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 390
Atıf : 151
International Journal of Social Sciences and Humanity Studies