Marcel Duchamp, öncelikle Dada sanat anlayışının, kavramsal sanatın ve aynı zamanda 1960 sonrası çağdaş sanat hareketlerinin çok önemli öncü sanatçılarından birisidir. Bu bağlamda, sanatçı bilindiği gibi geleneksel sanat anlayışının çok önemli bir kırılma noktası olmuştur. Ayrıca, sanatsal süreci içerisinde bir bakıma kendisinin de sanat kırıcısı olmuş ve kendi çalışmalarında görsel algıya dayalı estetik beğeniyi terk etmiştir. Tüm bunlarla birlikte söz konusu sanatçının çağdaş sanat yaklaşımlarındaki disiplinlerarası etkileşimlerin gelişimi açısından da çok önemli bir katkısı olduğu söylenebilir. Bu makalede, Marcel Duchamp’ın farklı dönemlerindeki çalışmalarından hareketle değişen ve dönüşen kadın imgesi ile ilgili dört yapıtı incelenmiştir. Çalışmanın amacı, Marcel Duchamp’ın yapıtlarındaki kadın imgesini metoforik bağlamda karşılaştırmalı olarak değerlendirmektir. Duchamp, sanat yaşamının farklı dönemlerinde kadın imgesini diğer imgelerle birlikte retinal algının dışına çıkararak, ironik bir dille düşünceyi ön plana çıkartarak çağdaş sanatta çok önemli bir farkındalık yaratmıştır.
marcel duchamp is one of the most important pioneer artists of the conceptual art and also contemporary art movements after 1960. in this context, the artist has been a very important breaking point of traditional art understanding, as known as the artist, as well as an art crusher in the artistic process and left aesthetic liking based on visual perception in his work, together with all, it can be said that this artist has a very important contribution in terms of the development of interdisciplinary interactions in contemporary art approaches. in this article, marcel duchamp, which has changed different periods of work in different periods of periods of time, has been considered to be a woman's of view of work, and a woman's
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|