Son dönemin dikkat çeken yönetmenlerinden birisi olan Yorgos Lanthimos, filmlerinde özgün konuları, alışılmışın dışında bir anlatı tarzıyla ele almaktadır. Lanthimos, toplumsal düzene ve değerlere karşı olan eleştirilerini filmlerindeki distopyan temsiller ile ortaya koymaktadır. Bu çalışma, toplumsal düzene ilişkin olumsuz düşünceleri ve tasarımları ifade eden distopya kavramının sinemaya yansımasını, Lanthimos’un sinematografik yaklaşımı aracılığıyla değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Çalışmada eleştirel bir güce sahip sinema ile distopya arasındaki ilişkiye ve yönetmen Lanthimos’un filmlerindeki distopyan unsurlara ilişkin tespitler yer almaktadır. Lanthimos’un distopyan sinemasını değerlendirmek amacıyla son filmi olan The Lobster seçilmiştir. Yalnız yaşamanın yasaklandığı bir toplumu anlatan ve çeşitli metaforik anlatılara sahip olan film, distopya kavramı üzerine şekillendirilen nitel yöntem ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre Lanthimos, özgürlüklerin kısıtlanması, insani değerlerin yitirilmesi, yabancılaşma, umutsuzluk vb. gibi kavramları temsil eden distopyan bir sinema anlayışını ortaya koymaktadır. Ancak Lanthimos, çoğu distopya gibi aşırı bilimkurgu unsurları yerine kapalı topluma yönelik varsayımla hareket etmektedir.
Yorgos Lanthimos, one of the most notable directors of the recent period, addresses the original topics in his films in an unusual narrative style. Lanthimos exposes his criticism of social order and values with distopian representations in his films. This study aims to evaluate the reflection of the concept of dystopia, which expresses negative thoughts and designs about the social order in the cinema, through Lanthimos' cinematographic approach. The study includes the relationship between the critical power of cinema and dystopia and the detections of the dystopian elements in the films of director Lanthimos. The Lobster, Lanthimos' last film, was selected to evaluate the distopian cinema. The film, which tells about a society where lonely living is prohibited and has a variety of metaphoric stories, is analyzed by the quality method formed on the concept of dystopia. According to the findings obtained, Lanthimos, the limitation of freedoms, the loss of human values, alienation, disappointment, etc. It shows a distopyan film that represents the concepts. But Lanthimos moves with the presumption towards the closed society instead of the extreme science fiction elements, such as most dystopies.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|