Sivas’ta 206 üniversite öğrencisi ile yürütülen anket uygulamasından oluşan bu çalışma İnanç Gelişimi (Fowler, 1981) kuramı ve onun gözden geçirilmesiyle geliştirilen Dini Tarzlar (Streib, 2001) ve Dini Şema Ölçeği (Streib, Hood and Klein, 2009) konusunda daha önce yapılmış olan nicel çalışmaların iki açıdan devamı ve onlara katkı niteliğindedir. Önceki çalışmalarda inanç gelişimini ölçmeye yönelik olarak geliştirilen ölçeklerdeki ölçek maddeleri (inanç gelişimi kuramı inancın tanımını dinler üstü olarak yapmasına rağmen, bkz. Ok, 2007) inancı sadece din veya daha özelde İslam kelimeleri ile temsil ederken (Ok, 2009 ve 2006) bu çalışmada bu kelimeler “inanç veya dünya görüşü” ifadesiyle değiştirilerek inançla ilgili yapılan ampirik çalışmalar kurumsal dinler ötesi daha genel bir platforma taşınmıştır. İkincisi, önceki çalışmada yer alan (Ok, 2009) daha “gelişmiş” inanç boyutu (Birleşik İnanç – conjunctive faith) 3 yeni alt boyutla kültürel bağlamsal olgulara paralel olarak genişletilip zenginleştirilmiştir. Bunlar da Tarihselci İndirgemecilik, Çoğulcu Görecelilik ve Tarihselci Hermenötik boyutları olarak belirlenip isimlendirilmiştir.
This study, which consists of the survey application conducted with 206 university students in Sivas, is a continuation and contribution of the quantitative studies previously conducted on the Theory of Faith Development (Fowler, 1981) and its review on Religious Styles (Streib, 2001) and the Dimension of Religious Scheme (Streib, Hood and Klein, 2009). The scale materials developed in previous studies to measure the evolution of faith (although the theory of evolution of faith makes the definition of faith as an ascendant, see. While Ok, 2007) represents faith only with religion or more specifically Islamic words (Ok, 2009 and 2006) in this study these words are changed by the expression of "religion or world view" and the empirical studies on faith have moved to a more general platform beyond corporate religions. Second, the more “developed” dimension of faith (United Faith – conjunctive faith) included in the previous study (Ok, 2009) has been expanded and enriched parallel to cultural contextual facts with 3 new subdimensions. These are also identified as Historical Downloading, Multiple Relativity and Historical Hermetic Dimensions.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|