Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 82
 İndirme 25
CARNIVAL, LIBERTINISM, SEXUALITY, AND THE REPRESENTATION OF THE RESTORED KING IN APHRA BEHN’S THE ROVER
2015
Dergi:  
İnönü University International Journal of Social Sciences (INIJOSS)
Yazar:  
Özet:

AphraBehn’s The Rover or the Banished Cavaliers, one of the prominent plays of the Restoration comedy, deals with male-female relationships, libertinism and the carvinalesque. After the puritan rule in Britain was overthrown, the restrictive laws imposed on social life by the Puritan views were also dismissed. Quite contrary to the conservative values of puritanism, the restored period was marked by its pleasure-seeking ruler. The king reopened theaters and abolished the strict laws that Cromwell had enacted to restrict the way people lived. Bringing freedom to the society, Charles II freely enjoyed mistresses and pleasure – hence his nickname “The Merry Monarch.” In the play, the parallels between the male characters and hedonistic court of the restored king are quite evident as the libertine lifestyle adopted by male characters is exposed and even criticized.  The play, also centres the themes of marriage, ideal love and vitality of female subjectivity in a patriarchal society in which females are seen as the objects or the other rather than being the subjects or parts of any social life. Further, Behn focuses on the concept of de-masculinisation of sexual desires by men as she thinks that women should also have equality and freedom to express their desires and do what they want. This paper aims to discuss the ways in which the play mirrors the seventeenth century's displeased approach to female subjectivity in social life after the collapse of Puritan Protectorate and Behn’s harsh criticism of this approach by creating female characters that are witty, mentally strong and confident of their desires. 

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler


İnönü University International Journal of Social Sciences (INIJOSS)

Alan :   Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 315
Atıf : 1.848
Quarter
Hukuk Temel Alanı
Q2
23/58

İlahiyat Temel Alanı
Q2
38/106

Güzel Sanatlar Temel Alanı
Q2
40/89

Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı
Q3
288/520

İnönü University International Journal of Social Sciences (INIJOSS)