Kültürün kendisinin bir endüstri ve kültürün yarattığı, ortaya çıkardığı ürünlerin de alınıp satılabilen metalar olduğu iddiası kültür endüstrisi kavramının ortaya çıkışına kaynaklık eder. Kavram ilk olarak 1947 yılında kullanılmış ve o günden beri kapitalizmin ağır şartlar altında çalıştırdığı insanları denetim altında tutup tepki gösterme ve başkaldırma ihtimaline karşı bilgiyi ve neredeyse bütün hayatımızı denetleyen popüler kültür öğelerini manipüle etmek suretiyle varlığını devam ettirmiştir. Kültür endüstrisinin hayatta kalmasını sağlayan birçok faktör vardır ve bunlar arasında en önemlilerinden biri grafik tasarımdır. Grafik tasarımın bu anlamda en önemli rolü, şirketlerin kurumsallaşmasıyla birlikte logo, kurumsal renk, slogan gibi kimlik göstergelerinin tüketicide yönlendirilmiş bir algı oluşmasında belirleyici rol oynamasıdır. Bu makalede kültür endüstrisine uyum ve kitlelere kültürü satın aldırmada grafik tasarımın rolü ele alınacaktır. Yönlendirme ve etki altına alma gibi daha çok zihinsel faaliyetleri açıklamada kullanılan manipülasyon kavramının grafik tasarımda kullanılarak tüketici üzerindeki etkisi tartışılacaktır.
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|