Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 73
 İndirme 1
 Sesli Dinleme 2
1980 Sonrası Türkiye Sinemasında Kürt Kadın Temsiline Aykırı Bir Örnek: Hakkari’de Bir Mevsim
2017
Dergi:  
Uluslararası 2. Sosyal Bilimler Sempozyumu (Asos Congress)
Yazar:  
Özet:

Bu çalışmanın amacı Türkiye sinemasında Kürt kadınlarının nasıl temsil edildiğini incelemektir. Filmleri seyreden kadınlar için, bu filmlerin varlığının bir anlam taşıdığı düşünülmektedir. Filmler sadece onları üretenler için değil onları izleyenler için de anlamlı ve etkilidir çünkü filmleri izleyen kadınlar, filmlerde öyküleri kurulan kadınlar aracılığıyla birbirlerine seslenmekte ve onların diliyle birbirleriyle konuşmakta, bu öykülerin kahramanları aracılığıyla yaşamlarındaki belirsizlikleri ifade etmeye çalışırlar. Bir bakış, bir meydan okuyuş, bir giysi, bir oturuş ile simgelenen bu ifadeler, filmler aracılığıyla kadınların yaşamında önemli yer tutar (Köker, 1994:135). Bu nedenlerden dolayı Türkiye sinemasındaki filmlerde Kürt kadınlarının temsili önemlidir. Çalışmanın sorusu 1980 sonrası Türkiye sinemasında Kürt kadınlarını konu alan veya Kürt kadınların yer aldığı filmlerde Kürt kadını ile ilgili egemen kabulün nasıl yer aldığıdır. Kürt kadınların konumu aynı coğrafyada yaşayan diğer kadınlarla benzer olduğu halde egemen görüş; bu kadınların ezilmiş, töre kurbanı ve eğitimsiz olduğu yönündedir. Türkiye sinemasına baktığımızda genel olarak kadınlarla ilgili bir tek düzelik olsa da zaman zaman farklı siyasi tercihleri, meslek grubu olan, “geçmişini yeniden kuran, geleceğine ilişkin tasarımları bulunan kadınların” (Köker, 1994:140) öyküleriyle ilgili farklı filmlerle karşılaşılmaktadır. Türkiye sinemasında Kürt kadınına dair öykülerin nasıl kurulduğuna bakıldığında bir-iki istisna dışında çoğunun birbirine benzediği görülür. Bu istisnalardan en önemlisi Erdem Kıral’ın 1982 yılında yönettiği Hakkari’de Bir Mevsim isimli filmdir. Çalışmada önce 1980 sonrası Türkiye sinemasında Kürtler, Kürt kimliği, Kürt kültürünün ele alındığı filmler incelenecek daha sonra Hakkari’de Bir Mevsim’in nasıl bir istisna teşkil ettiği ortaya çıkarılacaktır.

Anahtar Kelimeler:

a season in turkey cinema after the 1980, the female representation of the curet in an example inari
2017
Yazar:  
Özet:

the purpose of this study is to examine how feminine women are represented in the turkey cinema, films are thought to have a meaning of the presence of these films for women from watching movies not only for those who produce them, but also meaningful and effective for those who follow them because women watching films are voiced to each other through established women, and they try to express ambiguities in their lives through the heroes of these stories in conversation with each other, a viewful of a square-reading clothes that keeps significant place in women's life through the films rooter 1994135135135 for these reasons, the representative of women in the films in the turkish cinema is important to study the question of the study in the summer of 1980 in the turkish cinema, the question of how to accept the dominant acceptance of the cured woman in the films contained or the cured women, the position of the women in the same geography is similar to other women who live in the sovereign opinion is that these women are the victim of crushed chauffeur and untrained when we look at the turkey cinema, there is a single straightness about women in general, time women who have designs on the future that regenerates the “women who have different political preferences profession group” rooter 1994140 stories encounter different films on how the stories of the curt woman in the turkey cinema were formed, many of which are similar to each other, most of these exceptions are the most important thing that the erdem ceal manages in 1982, a season film that will be discussed before 1980 in the turkish cinema, how the curdisms will be discussed in a season.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler




Uluslararası 2. Sosyal Bilimler Sempozyumu (Asos Congress)
Uluslararası 2. Sosyal Bilimler Sempozyumu (Asos Congress)