User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
  Citation Number 2
 Views 67
 Downloands 2
TÜRK TELEVİZYON DİZİLERİNDE DRAMATİK YAPININ İNŞASINDA KULLANILAN CAZİBE MERKEZİ MOTİFLER ve İZLENME ORANLARI
2018
Journal:  
Uluslararası 4. Sosyal Bilimler Sempozyumu (Asos Congress)
Author:  
Abstract:

ÖZET Geniş kitlelere en yaygın ve en etkili ulaşan kitle iletişim aracının televizyon olduğu bilinen bir gerçektir. Popüler televizyon dizileri en çok tüketilen ve izler kitleyi en çok etkileyen programlar arasında yer alır. Türkiye’de yerli dizi sektörü son yıllarda ulusal televizyon kanallarındaki yabancı dizi hakimiyetini sona erdiren bir yükseliş içine girmiştir. Bir tarafta yabancı dizilerden uyarlama yerli diziler, diğer tarafta da ünü ulusal sınırlar dışına taşan ve başka ülkelere ihraç edilen özgün yapımlar. İster uyarlama isterse özgün olsun reklam gelirleri ve izlenme oranları arasındaki ilişki, diziler arasında yoğun bir rekabete neden olmaktadır. Dizi sektöründeki bu rekabet sonucu, bazı yapımlar düşük reytingleri nedeniyle öngörülen bölüm sayısını tamamlamadan “erken son” yapmaktadır. Reyting çıtasını atlayarak yayın hayatına devam eden dizilere bakıldığında bazı motiflerin cazibe merkezi olarak kullanıldığı görülmektedir. Cazibe merkezi bu motifler farklı dizilerde benzer şekilde tekrarlanan yapılar olarak izleyicinin karşısına çıkar. Motiflerin en dikkat çekici olanları “sahte, külkedisi beyaz atlı prens, aşk üçgeni, kötülük çiçeği, şer ittifakı, zorba aşık, şiddet, cezaevi, epik, amansız hastalık, hastane, mezarlık,” olmak üzere başlıca on iki başlık altında sayılabilir. İster uyarlama isterse özgün senaryolu olsun dizilerdeki dramatik çatışmalar cazibe merkezi bu motifler aracılığıyla inşa edilmektedir.

Keywords:

Citation Owners
Attention!
To view citations of publications, you must access Sobiad from a Member University Network. You can contact the Library and Documentation Department for our institution to become a member of Sobiad.
Off-Campus Access
If you are affiliated with a Sobiad Subscriber organization, you can use Login Panel for external access. You can easily sign up and log in with your corporate e-mail address.
Similar Articles




Uluslararası 4. Sosyal Bilimler Sempozyumu (Asos Congress)
Uluslararası 4. Sosyal Bilimler Sempozyumu (Asos Congress)