Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 15
FRANÇOİS DEVİENNE FA MAJÖR FAGOT SONATI OP:24’DE PARMAK TEKNİĞİ OLANAKLARINI ZORLAMAKSIZIN FAGOT SES SINIRLARININ SERGİLENMESİ YÖNTEMLERİ
2018
Dergi:  
Uluslararası 4. Sosyal Bilimler Sempozyumu (Asos Congress)
Yazar:  
Özet:

François Devienne 1759-1803 yılları arasında yaşamış usta bir fagot ve flüt icracısı olmasının yanı sıra oldukça üretken bir besteci olarak da Klasik Dönem müziğinde önemli bir yer edinmiştir. Fagot icracısı olarak ilk kez 25 Mart 1784 yılında Paris ’de (Concert Spirituel ) kendi bestesi olan Fagot Konçertosu No.1 seslendirmiş ve dönemin müzik otoriteleri tarafından beğeni toplamıştır. Devienne’nin profesyonel bir fagot icracısı olması ve enstrümanın tüm teknik olanaklarını bilmesi yazdığı eserlere yansımıştır. Bestelendikleri dönemin müzikal özelliklerinin ayırt edici ve net bir şekilde kullanılmış olması, Devienne’nin eserlerinin önemli özelliklerindendir. Bununla birlikte, sözü geçen eserlerdeki teknik pasajlar, icracıyı hem ses bölgesi hem de parmak tekniği kullanımı açısından zorlamaz. Op. 24 Fa Major Fagot Sonatı, fagot için sözü geçen bu besteleme anlayışının başlıca örneklerindendir. Yani, Op. 24 Sonatta, fagotun teknik olanaklarından çok müzikalitesi ön planda tutulmuştur. Bu çalışma, François Devienne Op.24 Fa majör fagot sonatının fagot repertuarı ve eğitimindeki önemini müzikalite sergileri bakımından incelemeyi amaçlamıştır.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Uluslararası 4. Sosyal Bilimler Sempozyumu (Asos Congress)
Uluslararası 4. Sosyal Bilimler Sempozyumu (Asos Congress)