François Devienne 1759-1803 yılları arasında yaşamış usta bir fagot ve flüt icracısı olmasının yanı sıra oldukça üretken bir besteci olarak da Klasik Dönem müziğinde önemli bir yer edinmiştir. Fagot icracısı olarak ilk kez 25 Mart 1784 yılında Paris ’de (Concert Spirituel ) kendi bestesi olan Fagot Konçertosu No.1 seslendirmiş ve dönemin müzik otoriteleri tarafından beğeni toplamıştır. Devienne’nin profesyonel bir fagot icracısı olması ve enstrümanın tüm teknik olanaklarını bilmesi yazdığı eserlere yansımıştır. Bestelendikleri dönemin müzikal özelliklerinin ayırt edici ve net bir şekilde kullanılmış olması, Devienne’nin eserlerinin önemli özelliklerindendir. Bununla birlikte, sözü geçen eserlerdeki teknik pasajlar, icracıyı hem ses bölgesi hem de parmak tekniği kullanımı açısından zorlamaz. Op. 24 Fa Major Fagot Sonatı, fagot için sözü geçen bu besteleme anlayışının başlıca örneklerindendir. Yani, Op. 24 Sonatta, fagotun teknik olanaklarından çok müzikalitesi ön planda tutulmuştur. Bu çalışma, François Devienne Op.24 Fa majör fagot sonatının fagot repertuarı ve eğitimindeki önemini müzikalite sergileri bakımından incelemeyi amaçlamıştır.
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|