Sosyal yaşam tarzı ve dini tutumların etkisiyle batılı anlamda ki heykel sanatı anlayışıyla ülkemiz geç tanışmıştır. Sanayi Nefise mektebinin kuruluşuyla heykel sanatı adına önemli denilebilecek adımlar atılsa da, cumhuriyetin ilanından sonra heykel sanatı gelişme ve değişme sürecine girmiştir. İlk yıllarda sanatçılar daha çok anıtsal ve figüratif çalışmalar yapsalar da 1950 den itibaren kendi sanat anlayışlarını ve tarzlarını ortaya koyan eserler üretmeye başlamışlardır. Sanat eğitimi vermeleri için ülkemize davet edilen yabancı sanatçılarla birlikte akademide modern eğitim süreci başlamış ve sanatçılar yeni arayışlara yönelmişlerdir. Geç gelen bu yenilik süreci ve biçimsel arayışların o dönem sanatçılarının eserlerine ustalıkla yansıdığını söyleyebiliriz. Bu çalışmada Rudolf Belling ‘in öğrencilerinden olan ve ülkemiz heykel sanatı tarihinde önemli bir konuma sahip olan Şadi Çalık ‘ın heykelleri ve sanat anlayışı incelenecektir.
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|