Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 162
 İndirme 4
 Sesli Dinleme 2
ESTETİK DEĞER VE ESTETİK YARGI ÜZERİNE ALTERNATİF BİR YAKLAŞIM: FEMİNİST ESTETİK
2018
Dergi:  
2. Uluslararası Sanat, Estetik Sempozyumu ve Sergisi
Yazar:  
Özet:

Çağdaş feminizm kapsamında ortaya çıkan tartışma ve incelemeler daha çok siyaset felsefesi ve etik alanında öne çıkmaktadır. Örneğin etik alanda feminizm, kadının ahlaki yargı vermede erkelerden farklı olduğunu, ahlakta kadın sesinin koruma ve ilişkisel değer atfetme eğilimi gösterdiğini savunarak alternatif etik kuram geliştirmiştir. Benzer şekilde, feminizm “estetik algı” ve “estetik yargı ve değerlendirme” konusunda kadın bakış açısının ne düzeyde farklılaştığını temellendirmedikçe kadın-merkezli ve toplumsal cinsiyete duyarlı alternatif bir sanat ve estetik kuramı temellendiremez. Bu bildirinin ana amacı da feminist estetiği genel hatlarıyla tanıtıp onun genel problemlerini eleştirel bir gözle ele almak ve kadınların estetik değer anlayışının erkeklerinkinden farklı olduğunu ortaya koymaktır. Çağdaş feminizm kadının sanat ve sanat tarihindeki yerinin üç temel sorun açısından tartışmaktadır: (a) Sanatın genel ölçütleri açısından kadınların sanat tarihinde yeri ve rolü, (b) kadının sanat eserlerinde sergilenen yeri ve konumu, (c)klasik estetiğin temel değerleri ve ideallerinin feminizmin beklentilerini karşılaması açısından yeterli olup olmadığı. Sanat tarihine baktığımızda erkeklerin aksine, “büyük sanatçı” ya da “deha” sıfatını alabilecek ender sayıda kadın olduğunu görürüz. Kadınların sanatsal yetenek ve becerileri erkeklerden daha az olduğu için mi onların eserleri “büyük sanat eseri” olma ölçütlerini yerine getirmemektedir? Yoksa, klasik sanat tarihi kriterleri çerçevesinde “deha” salt “erkek doğasına” özgü müdür? Bu soru iki şekilde cevaplanmaktadır. Birincisi, kadınların sanat alanındaki yetersiz bir şekilde temsil edilmeleri “kadın doğasından” değil de kadına toplum tarafından yüklenen toplumsal ve maddi şartlardan, özellikle de toplum tarafından yapılan cinsiyetçi ayrımlardan, baskıcı toplumsal şartlardan ve ön yargılardan kaynaklanır. İkincisi, sanat tarihinin bugüne kadar ortaya koymuş olduğu sanat kriterleri ataerkil yapı temelli erkek bakış açısının yarattığı sanat ölçütleri olduğu için kadının sanat alanında temsil edilmemesi sorunu politik bir sorundur ve kadın perspektifinden yeni bir sanat tarihi okumasını ve yeni bir sanat ölçütleri tartışmasını gerekli kılar. Klasik sanat anlayışını ve sanat ölçütlerini belirleyen ve böylece kadının sanatta temsilini değersizleştiren diğer bir unsur da sanatta kadın imgesinin edilgen bir sembolik nesne olarak sunulmasıdır. Dahası, kadının sanatsal üretimi hep alt sanatlar arasında veya zaanat alanında değerlendirildiği görülmüştür. Bunun için bazı feminist kuramcılar sanat alanında yeni reformlar değil bir tür “kriter eklemesi” yapılması gerektiğini ileri sürerler. Bildiride kadın ve erkeklerin estetik yargılarında ne gibi farklılıklar olduğu hususunda bazı bulgulara yer verilerek iki cins arasındaki estetik algı farklılığı sorunu incelenecektir.

Anahtar Kelimeler:

A Alternative Approach to Aesthetic Value and Aesthetic Value: Feminist Aesthetic
2018
Yazar:  
Özet:

Discussions and studies arising within the framework of modern feminism are more prominent in the field of political philosophy and ethics. For example, in the ethical field, feminism has developed an alternative ethical theory by defending that the woman is different from the men in giving moral judgment, and that the woman’s voice in ethics tends to protect and attribute relative value. Similarly, feminism is an alternative art and aesthetic that is female-centric and socially gender-sensitive, unless it is based on the degree of differentiation of the female perspective on "esthetic perception" and "esthetic judgment and assessment" Theory cannot be founded. The main objective of this statement is to introduce feminist aesthetics with its general lines and to address its general problems with a critical look and to show that women’s aesthetic values are different from men’s. Art and Art of Modern Feminism It discusses its place in history in terms of three key issues: (a) the place and role of women in the art history in terms of the general standards of art; (b) the place and position of women in the art works; (c) whether the basic values and ideals of classical aesthetics are sufficient to meet the expectations of feminism. When we look at the history of art, we see that, unlike men, there is a rare number of women who can get the status of "big artist" or "deha". Is it not because women have less artistic talents and skills than men, that their works do not meet the criteria of being a "great artwork"? Or, in the framework of the historical criteria of classical art, the "deha" is unique to the "man nature"? This question is answered in two ways. First, women’s inadequate representation in the art field is not due to the “women’s nature” but from the social and material conditions imposed on the woman by society, especially from the gender discrimination made by society, from the repressive social conditions and from the prejudice. Second, the art criteria that the art history has revealed to this day are the art criteria that the man’s perspective is created on the basis of the atherical structure, and the problem of not being represented in the art field is a political problem, and the female perspective is a new problem. It makes it necessary to read an art history and to discuss a new art standards. Another element that determines the understanding of classical art and the art standards and thus devaluates the representation of the woman in art is the presentation of the image of the woman in art as a symbolic object. Moreover, it has been seen that women’s art production has always been assessed among sub-art or in the field of art. For this, some feminist theorists argue that new reforms in the field of art should be done, not a kind of "criteria added". The statement will include some findings on what differences are in women and men’s aesthetic judgments and the problem of aesthetic perception difference between the two genres will be examined.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler












2. Uluslararası Sanat, Estetik Sempozyumu ve Sergisi
2. Uluslararası Sanat, Estetik Sempozyumu ve Sergisi