Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 56
 İndirme 16
SAYILARLA MAN’YOSHU’DA İSİMLERİ BİLİNEN KADIN ŞAİRLER VE TÜR-KATEGORİ AÇISINDAN ŞİİRLERİ
2013
Dergi:  
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
Yazar:  
Özet:

Man’yoshu (8th cent.) is the oldest extant Japanese poetry anthology. It is one of the important sources to reach the origins of the Japanese literature, culture and language. In the anthology there are 4516 poems dating back to Kofun (250- 592), Asuka (592-710), Nara (710-784) Periods. It contains poetry of onymous and anonymous poets. There are also a large number of poems of women poets from different social levels of Japanese society of these periods. In this paper, onymous women poets in the anthology has been analyzed and categorized. In this study, firstly it has been searched the women in society, in economy and in law and set forth their position in Man’yoshu Period. In the second chapter, onymous women poets in the anthology has been determined and categorized statistically through the data gathered in first chapter. In the third chapter, by omitting Kofun poets as there were only two of them and there were also ambiguity of dates of their poetry; poetry of onymous women poets from Asuka and Nara Period have been analyzed in terms of their poetic forms and categories. It has been set forth the changes in poetic forms and categories between these periods. Due to poetic forms and categories, it can be gathered valuable data on the reason of reciting the poetry and on the position of the woman who recites it. Choka poetic form and banka, zoka categories imply that the poetry is public and formal (koteki ??) while somon and hiyuka are private and informal (shiteki ??). The aim of this study is to set forth the changes of the women in Japanese poetry and in the social life, in Man’yoshu Period.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 39
Atıf : 197
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi