Bu çalışmada Malatya Kervansaray tarihi mekânının ve diğer bazı mekânların üç boyutlu sanal gerçeklik ortamında gezilmesinin ardından bu sanal gerçeklik ortamlarına yönelik kullanıcı görüşlerinin alınması amaçlanmıştır. Çalışmanın bir diğer amacı sanal gerçeklik uygulamalarında ortaya çıkabilecek problemleri belirlemek ve bu problemlere çözüm önerileri sunabilmektir. Çalışmaya bir devlet üniversitesinin farklı bölümlerinde okumakta olan 20 öğrenci katılmıştır. Çalışmaya katılan her bir kullanıcı sanal gerçeklik gözlüğü kullanarak sanal gerçeklik ortamındaaz 10 dakika zaman geçirerek bir deneyim yaşamıştır. Çalışmada biçimlendirici araştırma tekniği kullanılmıştır. Çalışmadaki veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen “Sanal Gerçeklik Ortamları Değerlendirme Görüşme Formu” ile elde edilmiş, veriler içerik analizi yapılarak yorumlanmıştır. Çalışma sonunda kullanıcılar sanal gerçeklik ortamlarının potansiyel avantajlarını ve sanal gerçeklik ortamlarında ortaya çıkabilecek potansiyel problemleri belirtmiştir. Ayrıca sanal gerçeklik ortamlarının nasıl daha iyi hale getirilebileceği yönünde kullanıcılar tarafından bir takım önerilerde bulunulmuştur. Çalışma sonunda kullanıcı görüşleri ve önerileri doğrultusunda sanal gerçeklik ortamlarını daha etkili hale getirebilmek için araştırmacılar tarafından bir takım çözüm önerileri sunulmuştur.
In this study, it is intended to take the user opinions about these virtual reality environments after traveling the historic site of Malatya Kervansaray and some other places in a three-dimensional virtual reality environment. Another purpose of the study is to identify the problems that may arise in virtual reality practices and to be able to present solutions to these problems. The study was attended by 20 students who are studying in different departments of a state university. Each user who participated in the study experienced an experience by spending less than 10 minutes in the virtual reality environment using virtual reality glasses. The research technique was used in the study. The data in the study was obtained through the "Valuation Interview Form for Virtual Reality Environments" developed by the researchers, the data was interpreted by conducting content analysis. At the end of the study, users pointed out the potential advantages of virtual reality environments and the potential problems that may arise in virtual reality environments. Also, a number of recommendations have been made by users on how virtual reality environments can be improved. At the end of the study, researchers presented a set of solutions to make virtual reality environments more effective according to user opinions and recommendations.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|