Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 72
 İndirme 18
Etude Du Personnage Feminin Dans Le Roman Du XIXe Siecle Suivant Les Idees De Simone De Beauvoir
2003
Dergi:  
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Yazar:  
Özet:

Bu çalışmamızda XIX yüzyıl Fransız edebiyatının belli başlı romanlarındaki kadın karakterler ünlü Fransız varoluşçu yazar Simone de Beauvoir’ın kadına ilişkin görüşlerinden hareketle incelenmiştir XIX yüzyıl romanında zamanın toplumunda yaşayan kadın tipine paralel karakterler çizilmiştir Kadını ya erkeğin kölesi ya da ahlâksız olarak sunan yazarlar onu hataları ve olumsuz yönleriyle anlatarak kadınsal normların dışına çıkan kadının sonunun mutsuzluk ve yıkım olacağının altını çizmişlerdir Bu romanlarda kadına verilen geleneksel anne eş sevgili uysal nazik kadın rolleri edebî alanda kadının ülküleştirilmesine katkıda bulunmuştur Fakat 20 yüzyılın başından itibaren yazarlar eserlerinde artık genç kız evli kadın anne ya da sevgili tipleri çizmekten ziyade erkek ve kadının birey olarak sorunlarını irdelemeye çalışmışlardır INTRODUCTION La femme a été l’inspiratrice des écrivains depuis des siècles Par son harmonie et sa beauté le corps féminin convenait mieux que le corps masculin à l’art et à la littérature Les genres littéraires comme la poésie et le roman ont traité largement de type de la femme Les écrivains les plus célèbres du XIXe siècle comme Balzac Stendhal et Flaubert ont peint la femmetant que personnage figurant et même personnage principal héroïne dans leurs oeuvres Tout l’effort des grands créateurs du XIXe siècle consiste à présenter de la femme une image apparemment séduisante maisréalité destructrice: une image de la femme admirable parce que dévouée parfaite parce que dédiée à l’homme sublime parce que souffrante inégalée et inégalable quand elle est mère croyante et confiante dans l’homme ses principes sa société sa morale et son Dieu Toute la littérature n’offre à la femme qu’une alternative : être esclave ou infâme En fait c’est une image soigneusement entretenue par la littérature non seulement au XIXe siècle mais depuis des siècles Mais pourquoi une image de femme passive enfermée dans son foyer vivant dans une dépendance totale à l’homme? Il est vrai que le roman est une chronique sociale Le roman du XIXe siècle était concentré sur le goût du concret de la vérité extérieure et sur la curiosité pour les questions sociales pour les rapports entre les individus et la société En constituant la vérité historique et sociale on s’est préoccupémême temps de la vérité psychologique Les sentiments de l’individu les états d’âme personnels deviennent un objet de littérature Les écrivains s’exprimentgénéral sous le masque d’un personnage inventé Toute l’intrigue est concentrée sur un héros essentiel Mais celui ci estgénéral un héros masculin Le héros féminin même s’il est au deuxième plan est le reflet de la situation concrète de la femme du XIXe siècle

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi