Bu makale, Türkiye’de Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP) hükümetleri örneğinde, popülizmin bir türü olarak “dinsel popülizmi” tanımlamayı amaçlamaktadır. Bunu yapmakla, şu sorulara yanıt arama çabasındadır: farklı sosyal taleplerin eklemlenmesini sağlayan ve bu sayede bir kolektif-halk kimliğinin inşasını mümkün kılan İslam, bir “boş gösteren” olarak nasıl bir işlev görmüştür? Popülistlerin iktidar olduğu bir durumda ya da popülizm siyasal iktidarın söylemi olduğunda ortaya çıkan sosyal ve siyasal sonuçlar nedir? “Muhalefette popülizm” ile “iktidarda popülizm” arasında bir ayrım yaparak, bu makale, Gezi Parkı protestoları örneğinde, iktidarda bulunan muhafazakâr-dinsel bir popülizmin antagonize ettiği öteki olarak haklarından mahrum bırakılan bir “halk-olmayan” kategorisi ürettiğini göstermek amacındadır.
This article aims to define "religious populism" as a kind of populism, for example, by the Government of the Justice and Development Party (AKP) in Turkey. By doing so, it is in an effort to find answers to the following questions: what is the function of Islam as a "pull showing" which allows the addition of different social demands and thus makes it possible to build a collective-popular identity? What are the social and political consequences that arise in a situation where the populists are in power or when populism is the statement of political power? By making a distinction between "populism in the opposition" and "populism in the power", this article aims to show that, for example, Gezi Park protests, a conservative-religious populism in the power has antagonized and a "non-populist" category has been deprived of its rights.
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|