Şiiri diğer sanat eserlerinden ayıran en önemli özellik, muhatabına sunduğu sonsuz hayal imkânlarından ileri gelir. Böylesine sonsuz bir hayal âlemine yapılacak yolculukta en önemli öğeler, şiirde kullanılan sembol ve imgelerdir. Şeyh Gâlib bütün şiirlerinde ama özellikle “Hüsn ü Aşk” mesnevisinde klâsik söylem ve sembolizmin sınırlarını zorlamış, çoğu yerde de bu sınırları aşmıştır. Şiir alanında böylesine özgün bir söylemi yakalayan büyük şairin Dîvân’ı da orijinal ve zengin imgelerle örülü şiirlerle büyük önem arz etmektedir. Bu çalışmada, Gâlib’in dîvânında yer alan “sâkînâme” türünde kaleme aldığı bir terkîb-i bent, ihtiva ettiği imgeler açısından ele alınmaya çalışılacaktır. Anahtar Kelimeler: İiir, sembol, imge, sâkînâme, Şeyh Gâlib
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|