Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 5
 Görüntüleme 75
 İndirme 24
Kant’ın Ahlak Eğitiminde Maksimin Yeri
2013
Dergi:  
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yazar:  
Özet:

An important discussion about how the moral education should be conducted is held by Kant, the eminent philosopher of the 18th century. He gave lectures in Konigsberg for many years about the fundamentals of this education. In these lectures, Kant argued that moral education should be based on “maxims”. Therefore the question of what Kant means by maxim has a primary place for understanding his thoughts concerning moral education. To Kant maxim is the subjective principle of the will and the latter can only be morally confirmed as long as it agrees with the law as “the objective principle of the will”. Therefore the fundamental values to give one in one’s moral education are maxims and how maxims must be in compliance with the law. However, it is a problem that how to obtain the maxims. For this reason in this paper directly Kant’s life, the influence of the previous philosophers and particularly his philosophy are discussed. Maxims with the influence of previous philosophers and of his life are the original part of his philosophy and make this philosophy actual for the present. Finally Kant put forward four principles about the possibility of moral education: a) Teaching the maxims to be started at early ages; b) The value of action to be determined according not to punishment and reward but to the correspondence to the maxim; c) The moral education to be based on the maxims, not on the discipline; d) It is quite hard to give moral education by means of maxims. This difficulty demands parents and teachers to have a deep insight powerful understanding.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler










Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Alan :   İlahiyat

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 300
Atıf : 4
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi