Öz Modern dönemde ideal insan ve doğa tiplemeleri yerine zayıf, değersiz, kötü, güçsüz, bayağı ve basit ele alışlara yönelim artmıştır. Bundan dolayı modern sanat, son zamanlarda kötümser olarak tanımlanmıştır. Bireysel yalnızlığın kara bir örtü gibi insanları sarması, teknolojik rahatlık sonucu oluşan kayıtsızlık, modernizmin ideal insan ve düzen yaratma çabalarının yıkımla sonuçlanması üzerine oluşan hayal kırıklığı ve süratle gelişen pop kültürü, sanatı sorgulamaya, başka bir değişle yeni arayışlara itmiştir. Bu çalışmanın amacını, dönemin toplumsal buhranlarının, postmodern sanat anlayışıyla yansıtılması düşüncesi oluşturur. “Çöp ev” şeklinde kavramsallaşan istifçilik anlayışının yalnızlık, korku bağlamında sanatın diliyle ifadesi söz konusudur. 2002 yılında sanatsal bir eylem olarak gerçekleştirilen çalışmanın toplumsalı deşifre etmesinin yanı sıra sanat söylemi/dili olarak incelenmesinin gerekleri ortaya konulmaktadır.
In the modern era, it has increased the direction to weak, invaluable, bad, weak, weak and simple treatments instead of the ideal human and natural types. This is why modern art has recently been defined as a pessimistic. The shrinking of individuals as a black cover of individual loneliness, the unconsciousness resulting from technological comfort, the disappointment of modernism’s ideal human and order creation efforts resulting in the destruction, and the rapidly evolving pop culture have pushed art to question, to new searches with another change. The purpose of this study is the idea of reflecting the social breakthroughs of the time with the postmodern art concept. The concept of “the waste house” in the form of the concept of self-righteousness is expressed in the language of art in the context of fear. In 2002 the work was performed as an artistic act and the need for social decryption and study as an artistic speech/language was revealed.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|