Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 90
 İndirme 27
KLASIK KAVRAMI VE KLASIK TÜRK MÜZIĞI ÜZERINE BIR ÇALIŞMA
2017
Dergi:  
İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi
Yazar:  
Özet:

In this study some assessments were reached on the concept of Classical and Turkish Classical Music. The aim of the study is to compare and discuss the performance styles of the 20th and 21st century singers. The research question is the differences between the interpretation of the 20th and 21st century singers on vocal works in Turkish Classical Music. In the study, content analyses technique was used as a method. In the sampling there are two vocal works ; the song “Olmaz ilaç sine – i sad pareme” by Hacı Arif Bey and “Biz alûde – i Sâgâr - ı badeyiz yar “ by Hafız POST . When the voice records were chosen as the sampling, purposeful sampling method was used. The aim of this choice is to choose two samples for two different description of ‘Classical’. The first one stands for the definition of ‘classical’ which describes it as only ‘the antique work whose quality has been proven ‘. The second one was chosen for the ‘Classical’ definition in historical periods. The first work was analysed by listening the Safiye Ayla and Recep Birgit’s video recordings and interpretation differences were studied whereas the second work was analysed by listening Munir Nurettin Selçuk and Muhip Utandı’s voice recordings to detect the interpretation differences. 

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi
İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi