Kavramsal Sanat 1960'larda sanatın anlatım dilini alışageldik anlatımının dışına çıkartır. Fetişleştirilmiş olan sanat nesnesini artık meta olmaktan kurtararak sanatın düşünsel bir süreç olduğunu söyler. Kavramsal sanatta nesnenin felsefe ve dille şekillendirilmesi de önemli bir ayrımdır. Bu ilişki sıradan olana ve gündelik hayatta yaşanılanlara da ilgi duyulmasını sağlamaktadır ve hiçbir şeyin aslında sıradan olmadığını düşündürtür. Çok dilli ve çok yönlü olan bu tutum, kavramsalın düşünsel bir süreçle algılanmasını da beraberinde getirir. İmgenin ortadan kalktığı, yerine metnin girdiği ve önceliğin kavrama verildiği üretim şekli artık her tür malzemede, durumda, biçimde kendisini ortaya koymaktadır. Sanat ve estetik ilişkisi yeniden sorgulanmakta, ortaya çıkan işlerde aranması gereken "estetik haz" ve "güzel", yerini "kavram"ın önemli olduğu bir düşünce sürecine bırakmaktadır.
Conceptual Art in the 1960s removes the narrative language of art from the usual narrative. It says that the fetished art object is now a thought process by saving it from being a meta. In conceptual art, the formation of the object in philosophy and language is also an important difference. This relationship makes us interested in what is normal and what is happening in everyday life, and suggests that nothing is actually normal. This attitude, which is multi-language and diverse, also brings the perception of the conceptual through a thought process. The form of production in which the image has disappeared, where the text has entered and where the priority is given to the conception, now manifests itself in all kinds of materials, circumstances, forms. The relationship between art and aesthetics is re-interrogated, the "esthetic pleasure" and "beautiful" that must be sought in the emerging works, puts its place in a thought process where "cover" is important.
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|