Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 8
 Görüntüleme 54
 İndirme 20
Problemli Çevrimiçi Oyun Kullanımı Ölçeği Türkçe Formu: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
2015
Dergi:  
Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi
Yazar:  
Özet:

Bu çalışmanın amacı Problemli Çevrimiçi Oyun Kullanımı Ölçeği’ni Türkçeye uyarlamak ve geçerlik ve güvenirliğini incelemektir. Araştırmaya 110 kız ve 192 erkek olmak üzere toplam 302 üniversite öğrencisi katılmıştır. Doğrulayıcı faktör analizinde beş boyutlu (öfori, sağlık problemleri, çatışma, kontrol kaybı, sanal ilişkileri tercih etme) modelin yeterli uyum verdiği görülmüştür (birinci düzey x²= 607.67, sd= 157, RMSEA= .098, NFI= .95, NNFI= .95, IFI= .96, CFI= .96, RFI= .84, ikinci düzey x²= 690.18, sd= 161, RMSEA= .099, NFI= .87, NNFI= .88, IFI= .90, CFI= .90, RFI= .84). Problemli Çevrimiçi Oyun Kullanımı Ölçeği’nin Cronbach alfa iç tutarlık güvenirlik katsayıları alt boyutlar için sırasıyla “.92, .74, .87, .88, .84” ölçeğin bütünü için “.94” olarak bulunmuştur. Ölçeğin düzeltilmiş madde toplam korelasyon katsayılarının “.46 ile .76” arasında değiştiği görülmektedir. Bu sonuçlar, Problemli Çevrimiçi Oyun Kullanımı Ölçeği’nin Türkçe formunun geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olarak değerlendirilebileceğini göstermektedir.  

Anahtar Kelimeler:

problem online game usage scale-like form apply and reliability work
2015
Yazar:  
Özet:

the aim of this study was to adapt the scale of the problem online gaming use and examine the validity and reliability of research 110 girls and 192 men participated in a total of 302 college students in the compelling factor analysis five-dimensional euphoria health problems conflict control loss virtual relations the model has been adequately adapted to the first level x2 60767 sd 157 rmsea 098 nf 95 nfıfı 95 ıfıf 96 cfı 96 rf 84 second level x2 69018 sd 161 rm scale 87 xnumx respectively, the total number of 692 x 87 cf xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx xnumx

Anahtar Kelimeler:

0
2015
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler










Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi

Alan :   Hukuk; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 248
Atıf : 2.077
2023 Impact/Etki : 0.3
Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi