Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 85
 İndirme 31
Diferentation of Symphonic Music in Saygun's 1st Symphony, 1st Part Formal and Armonical Approaches
2014
Dergi:  
Journal of Education and Future
Yazar:  
Özet:

Abstract enEvaluation made to the first part of Adnan Saygun's 1st Symphony coincides to 1950's. It has been observed that the concept of tradition reflects itself in the works of Saygun as one of the main characteristics of composer’s musical identity and the view of aesthetics. However, the materials taken from Turkish traditional music have been used in a very personal way in the music of Saygun.The richness of the harmonic language becomes the overall platform for the presentation of these Non-European musical elements. This kind of creative approach to the usage of the materials of traditonal Turkish music gives the most unique sound of the piece, which forms a continous change.The maqams are not used with their traditional progressions, but as mode series. Saygun in 1940's follows a different mentality with different technic and understanding within his musical characteristic. Symphonies, string quartetes, composed within this period are accepted as masterpieces. Saygun in his 1st Symp reinforces western musical sonata form within his own musical philosophy and mentality. He reflects important elements in his own musical language. Within this mentality, he includes chords and harmonies selected within musical mode he uses. He establishes armonical language with polymodal and polytonal elements. Besides, he takes into account of Turkish Folk Music and Classical Turkish Music mode structures. One of the important points within Saygun's music is the importance given to the continum expanding sentence modes and increasing textural passages. In this article, Saygun's bi-cultural approach is also had been emphasized. Keywords: Symphony, analysis, form in music.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Journal of Education and Future

Alan :   İlahiyat

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 287
Atıf : 574
2023 Impact/Etki : 0.167
Journal of Education and Future