Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 44
 İndirme 23
İslam Geleneğinde Tanrı Tasavvurları
2010
Dergi:  
Eskiyeni
Yazar:  
Özet:

Abstract Tanrıyı belirli bir biçimde anlama ve tasavvur etme temelde insan tarafından gerçekleştirilen zihinsel bir girişimdir. Tek bir dindarlık türünden söz edilemeyeceği gibi genel geçer tek bir Tanrı tasavvurundan da söz edilemez. Aslında Tanrı kavramının yapısal formu da Onun tek bir şekilde algılanmasını veya anlaşılmasını olanaksız kılmaktadır. Örneğin teologlar Onun hakkında konuşurken bir yandan Onu belli, tanımlanabilir biçimde eylemlerde bulunan ve bireylerle ortak niteliklere sahip bir varlık olarak tanımlarken, diğer yandan Onu bilgiye hiçbir zaman konu olmayacak biçimde her şeyi bilen, kadir-i mutlak, başlangıcı ve sonu olmayan bir varlık olarak sunmaktadırlar. Bu durum Tanrı hakkında birbirinden farklı tasavvurların doğmasına neden olmaktadır.

Anahtar Kelimeler:

God’s traditions in Islam
2010
Dergi:  
Eskiyeni
Yazar:  
Özet:

Abstract understanding and illustration of God in a certain way is a mental attempt carried out by man in essence. As one kind of religion cannot be spoken, the general passage cannot be spoken of a single God’s image. In fact, the structural form of God’s concept also makes it impossible for Him to be perceived or understood in a single way. For example, when theologists speak of Him, they define Him, on the one hand, as an entity that is clearly, in acts and has common qualities with individuals, while on the other hand, they present Him as an entity that knows everything in a way that will never be subject to knowledge, and that is absolute, unbeginning and unfinished. This situation causes the birth of different images about God.

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Eskiyeni

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 970
Atıf : 4.514
Eskiyeni