Abstract Ünü dünyaca tanınan Harold Pinter, kesinlikle, savaş sonrası İngiliz tiyatro yazarları arasındaönemli olanı vefazla göze çarpanıdır. Oyunlar, radyo oyunları, televizyon için oyunlar, skeçler ve şiirler yazmıştır. Oyunlarının politik boyutları vardır. Ama özellikle son dönem oyunlarından olan One for the Road (Bir Tek Daha) açık politik oyunlarındandır. Pinter bu oyunun Türkiye hükümeti ve Türkiye’nin kendisiyle alakalı olmadığını açıklamış olsa da, eleştirmenlerin büyük bir kısmı, One for the Road (Bir Tek Daha) için Türkiye’deki yazarların konuşma özgülüklerinin olmadığı hakkında yazılmış bir eser olduğunu düşünmektedirler. Bu çalışma ile eser hakkında açık bir değerlendirilmeyi amaçlamaktayız. Türkiye’de bu eser hakkında çok fazla bir araştırma yapılmamıştır. Bundan dolayı, bu makalenin ana amacı bu oyunu her yönüyle Yeni Tarihselci bir yaklaşımla açıklamaktır. Anahtar Kelimeler: tiyatro, yeni tarihselcilik, politik, oyun yazarı, absürd
Abstract Famous world-renowned Harold Pinter is definitely the one that is important among the British post-war theatre writers. He wrote games, radio games, games, sketches and poems for television. The game has political dimensions. But it’s especially from the last period’s One for the Road (One for the Road) open political games. Although Pinterest has stated that this game is not related to the Turkish government and the Turkish government itself, the majority of critics believe that it is a work written about the fact that the writers in Turkey have no speech specialities for One for the Road. We intend to make a clear assessment of this work. There is not a lot of research on this issue in Turkey. Therefore, the main purpose of this article is to explain this game in all aspects with a New Historical approach. Keywords: theatre, new historicism, politics, playwriter, absurd
Alan : Hukuk; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|