İslamofobi günümüzde modern demokratik, çoğulcu ve liberal telakki edilen toplumlarda hızla artmaktadır. İslam korkusu ile yayılan ırkçılık ve yabancı düşmanlığı, radikal sağ partilerin ortaya çıkması ve İslam hakkında olumsuz imaj ve önyargıların medyada yeniden üretilerek servis edilmesi bu durumda son derece etkili olmuştur. Bu korku paranoyası İslam’ın yalnızca bir din veya ideoloji olarak değil, bir kültür ve medeniyet olarak da Batı karşısında düşman ve öteki olarak kavramsallaştırılmasına neden olmaktadır. 11 Eylül 2001 saldırılarıyla beraber Batı’daki zedelenen İslam imajı, El-Kaide (2003 İstanbul, 2004 Madrid, 2005 Londra saldırıları) ve Irak ve Şam İslam Devleti (IŞİD) tarafından gerçekleştirilen (2016 Brüksel Havalimanı, 2016 Nice ve 2017 Manchester saldırısı) saldırılar ile derinlere nüfuz etmiştir. İslamiyet ile radikalliğin ve şiddetin özdeşleştirilmesi İslam korkusunun giderek İslam karşıtlığına dönüşmesine neden olmuştur. Avrupa’da ötekinin varlığı, özgürlüklerin kısıtlanmasında meşruiyet kaynağı olmuştur. Özgürlüklerin kısıtlanmasındaki önemli parametrelerden biri de 29 Ekim 2009'da İsviçre'de düzenlenen referandumdur. Minare yasağına ilişkin yaygın görüş uluslararası insan hakları normlarının ihlal edildiği yönündedir. Minare yasağı birbiriyle ilişkili ancak bir o kadar da birbiriyle farklı üç normatif düzeni etkilemektedir. Bu bağlamda çalışmanın temel amacı yasağın ulusal (İsviçre Anayasası), bölgesel (Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi) ve uluslararası (Medeni ve Siyasal Haklar Sözleşmesi) hukuk hükümlerine aykırı olup olmadığını tartışmaktır.
The islamophobia is rapidly increasing in nowadays modern societies regarded as democratic, pluralistic and liberal. Racism and xenophobia spreading through fear of Islam, the emergence of radical right parties and the negative images and prejudices about Islam having media coverage are very effective in this situation. This paranoia of fear causes the conceptualization of Islam not only as a religion or ideology, but as a culture and civilization as the enemy and the other against the West. Along with the attacks of September 11, 2001, the worsened image of Islam in the West became prevent with the attacks carried out by al-Qaeda (2003 Istanbul, 2004 Madrid, 2005 London attacks) and the Islamic State in Iraq and Syria (ISIS) (2016 Brussels Airport, 2016 Nice and 2017 Manchester attacks). The identification of radicalism and violence with Islam caused gradually the transformation of the fear of Islam to anti-Islamism. The existence of the other in Europe became the source of legitimacy in the restriction of freedoms. One of the important examples in the restriction of freedoms is the referendum held in Switzerland on October 29th, 2009. The common view about the ban on minarets is that it violates international human rights norms. The ban on minarets affects three normative orders that are related to each other but also different from each other. In this context, the main purpose of this study is to discuss whether the prohibition is against the provisions of national (Swiss Constitution), regional (European Convention on Human Rights) and international law (International Covenant on Civil and Political Rights).
Field : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Journal Type : Ulusal
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|