Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 18
 İndirme 7
POSSIBILITY OF USING SOMATOSENSORY VIDEOGAMES TO PROMOTE ZERO HOUR PHYSICAL EDUCATION IN ELEMENTARY SCHOOLS IN TAIWAN: A QUALITATIVE PERSPECTIVE
2015
Dergi:  
The Eurasia Proceedings of Educational & Social Sciences
Yazar:  
Özet:

The purpose of study is to explore how the somatosensory videogames effecting life-effectiveness and its influence on schoolchild’ social networking on a zero hour physical education sessions in Taiwan.  Participants in this study were students, teachers, and parents in two elementary schools in northern and central Taiwan. Students were voluntarily agreed to complete 30-minute Xbox 360 Kinect game one time a week for total of 4 weeks.  Semi-structured interviews were conducted to collect information from participants regarding their subjective attitude and experience about life-effectiveness, team collaboration, and gaming pleasure during somatosensory videogame sessions.   Participant observations were also conduct to understand their real behaviors, feelings and interactions during this zero hour physical education session.  The results showed that using the somatosensory videogames could positively arouse their self-awareness and competitive attitudes.  In addition, the scores in the somatosensory videogames could have equivocal effects on the team collaborations of students due to the social relations in their real life.  The results of the study help us to understand how the somatosensory videogames is a tool to construct the social interactions and life-effectiveness on elementary school students in real life. It is worth to develop zero hour physical education classes in elementary schools in Taiwan.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler












The Eurasia Proceedings of Educational & Social Sciences

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 276
Atıf : 2.766
2023 Impact/Etki : 0.333
Quarter
Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı
Q1
82/520

The Eurasia Proceedings of Educational & Social Sciences