Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 4
 Görüntüleme 74
 İndirme 20
Yapısal Çözümleme Yöntemiyle Animasyon Karakter Analizi ve Kostüm Tasarımı
2016
Dergi:  
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD)
Yazar:  
Özet:

In various genres, costumes complement fictional characters and not only constitute the external appearance of the fictional character, but are also used for purposes of fun or style by fans who dress up as the character and internalize that character’s state of mind. This phenomenon is called cosplay.  A literature review of the field has revealed no study made previously on the cosplay costume design process according to character analysis. The present study emphasizes the link between animated characters and cosplay work and focuses on literature review, character analysis and the development of costume design according to this analysis. The main aim of the present study is to create an example for the development of a cosplay collection focusing on the chosen character. In this study, the structured analysis method, usually applied to fairytales, will be used in the analysis of animated films. The first stage of the study is the structured analysis of the 2012 Pixar Studios animated film Brave and its main character Merida according to Vladimir Propp’s theory as outlined in his Morphology of the Tale. In the second stage, the applied research method will be used. In light of the data obtained through the analysis in the first stage, costumes will be designed for the animated character Merida. The development of costume design is limited to the pre-production stages in the model adapted from Frings’s costume design process: script analysis, research, determining costume themes, sketching, sketch evaluation, choosing designs and determining fabric and colors. 

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD)
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD)