Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 2
 Görüntüleme 127
 İndirme 42
Rudolf Belling’in Türk Heykel Sanatına Katkıları Bağlamında Şadi Çalık’ın Soyut Heykelleri
2016
Dergi:  
İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi
Yazar:  
Özet:

Cumhuriyetin ilanıyla birlikte, her alanda olduğu gibi sanat alanında da yabancı sanatçılar sanat eğitimi vermeleri için ülkemize davet edilmiştir. Aynı zamanda birçok öğrenci de sanat eğitimi almak için yurtdışına gönderilmiştir. Bu dönemde, Almanya’da Berlin Güzel Sanatlar akademisini bitiren ve ilk soyut heykeli ile tanınan sanatçı Rudolf Belling, Akademide heykel eğitimi vermek üzere ülkemize davet edilmiştir. Akademide modern akımlara ve çağın gelişimine uygun bir dönem başlatmış, Türk heykeltıraşların teknik açıdan yeni yöntemleri tanımasına katkı sağlamış pek çok öğrenci yetiştirmiştir. Bu sanatçının öğrencileri arasında olan Şadi Çalık, Atölye hocasının zanaatkâr disiplininden yararlanmış ve onun kompozisyon, kütle modlajı tekniklerinden çok etkilenmiştir. Şadi Çalık, Paris’te bulunduğu yıllarda soyut sanat etkinliklerine katılmış, çağdaş sanatın, mimarinin ve tüm sanatların öncülerine tanık olmuştur. Paris’ten dönen sanatçı, Akademide hoca olarak göreve başlamıştır. Heykelde malzemenin doğasına sadık kalarak Mısır ve Yunan sanatını incelemiş, çalışmalarında soyut anlayışı benimsemiştir. Soyut dışavurumcu Alman heykeltıraş Uhlmann, Antoine Pevsner, Naum Gabo, Maxbill ve ressam Hans Hartung, Rothko, Fontana, Mary Vieira gibi sanatçılar onu derinden etkilemiştir. Şadi Çalık, heykelin mimari ile bütünleşmesi gerektiğine inanmış, heykellerinde üçlü ve üçgen yapıyı, malzeme olarak çamur, alçı ve demiri kullanarak soyut heykeller yapmıştır. Soyut heykellerinin yanı sıra anıt heykellerde yapmıştır. İnsanın her ne olursa olsun maddeye biçim verdiği anda heykel vardır diyen Şadi Çalık, gidilecekuç noktada heykel düşüncesinin var olacağını söylemiştir. Yaşamı boyunca heykel yaparak var olmanın uğraşını vermiştir. Along with the declaration of the Republic, foreign artists have been invited to my country to give arts education in the field of arts, as it is in every area. At the same time, many students were sent abroad to study art. In this period, Rudolf Belling, an artist who finished the Berlin Academy of Fine Arts in Germany and known for his first abstract sculpture, was invited to my country to teach sculpture at the Academy. The academy has started a period suitable for modern trends and development of the age and has raised many students who have contributed to the definition of new methods of Turkish sculptors technically. Among the students of this artist, Şadi Çalık has benefited from the artificer discipline of the workshop teacher and has been very influenced by his composition, mass mode techniques. During his years in Paris, Şadi Çalık has participated in abstract art events, witnessing contemporary art, architecture and pioneers of all arts. Returning from Paris, the artist started working as a lecturer at the Academy. In the sculpture, he studied the Egyptian and Greek art by staying true to the nature of the material and adopted abstract understanding in his works. Artists such as abstract expressive German sculptor Uhlmann, Antoine Pevsner, Naum Gabo, Maxbill and painters Hans Hartung, Rothko, Fontana, and Mary Vieira deeply impressed him. Şadi Çalık believed that the sculpture should be integrated with the architecture, used triangles and objects consisting of three parts in his sculptures, made abstract sculptures by using mud, plaster and iron as materials. In addition to his abstract sculptures, he made them in monumental sculptures. Şadi Çalık said that there is a sculpture in which people shape whatever the matter, saying that there will be the idea of sculpture at the extreme point to go. Throughout his life he made sculptures and tried to exist.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler


2007










İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi
İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi