Türkiye’de, ağırlıklı olarak mesleki müzik eğitimi verilen kurumlarda, klasik batı müziğini temel alan müziksel işitme-okuma-yazma dersi önemli bir yer tutmaktadır. Bu dersin önemli bir boyutu olan solfej; porte üzerinde bulunan notaları; frekansı, süresi ve ritmik yapısına uyarak seslendirmektir. Türkiye’de müzik eğitimi verilen bu kurumlardaki solfej eğitiminde çoksesli solfej, klasik batı müziğininönemli unsuru olan çoksesliliği bünyesinde barındırıp öğrencilere çokseslilik kültürünü aşılaması bakımından önemlidir. Buradan hareketle, özellikle teksesli solfej eğitiminde yaygın bir biçimde kullanılan Albert Lavignac’ın Solfege Des Solfeges 1a, 2a, 1b, 2b, 2c ve 3a gibi kitaplarının yanı sıra aynı serinin çoksesli solfej eğitimi için yazılmış kitapları da mevcuttur. Bunlar; iki sesli, üç sesli ve dört sesli yapılarda oluşturulmuştur. Bu kitaplar; iki sesli solfejlerden oluşan 6a, 6b, 7a, 7b; üç sesli solfejlerden oluşan 8a, 8b ve dört sesli solfejlerden oluşan 9a, 9b olmak üzere bir seriyi teşkil etmektedir. Buradan hareketle araştırmanın temel problem durumu, Albert Lavignac tarafından hazırlanan 6a, 6b, 7a, 7b, 8a, 8b, 9a, 9b Solfege Des Solfeges kitaplarında yer alan iki sesli, üç sesli ve dört sesli solfej örneklerinin çeşitli parametrelere göre incelenmesidir. Araştırmanın temel problem durumundan yola çıkılarak, araştırmanın problem cümlesi; “Solfege Des Solfege serisinde yer alan çoksesli solfejlerin içerik durumları nasıldır?” biçiminde oluşturulmuştur. Buna göre, çoksesli solfejler; kitap adı, parti sayısı, majör-minör yapı, tonalite adı, anahtar kullanımı, ölçü birimi, hız terimi, ritmik kalıplar, ses sınırları ve ifade-nüans terimleri açısından analiz edilmiştir. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden içerik analizi kullanılmıştır. Her solfej, yukarıda belirtilen parametreler ölçüt alınarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgular, frekans (f) ve yüzde (%) değerleri verilerek ifade edilmiştir. Araştırma sonuçlarına ilişkin frekans ve yüzde değerleri, tablolar ve grafikler ile görselleştirilerek sunulmuştur.
In Turkey, mainly in the institutions that provide professional music education, the classical Western music-based musical hearing-read-writing course holds an important place. The important dimension of this course is the sounding of the notes on the port, according to its frequency, duration and rhythmic structure. In these institutions given music education in Turkey, multiple solphes in the solphes education are important in the context of the multiculturalism, which is an important element of classical Western music, and students are vaccinated with the multiculturalism culture. From here, along with Albert Lavignac's books such as Solfege Des Solfeges 1a, 2a, 1b, 2b, 2c and 3a, which are widely used in textile solfee training, there are also books written for multiple solfee training of the same series. These are made in two voice, three voice and four voice structures. These books consist of a series of 6a, 6b, 7a, 7b composed of two sound solphes; 8a, 8b composed of three sound solphes and 9a, 9b composed of four sound solphes. The main problem of the study is the study of two sound, three sound and four sound solphay samples in the books 6a, 6b, 7a, 7b, 8a, 8b, 9a, 9b Solfege Des Solfeges prepared by Albert Lavignac according to various parameters. Based on the basic problem state of the research, the problem phrase of the research is: "How are the content states of the multi-solphes in the Solfege Des Solfege series?" It is formed. According to this, multiple solphes have been analyzed in terms of book name, party number, major-minor structure, tonality name, key use, measurement unit, speed term, rhythmic patterns, sound limits and expression-nuance terms. In the research, content analysis from the quality research patterns was used. Each solface is subject to content analysis by measuring the parameters mentioned above. The results are expressed by the frequency (f) and percentage (%) values. The frequency and percentage values relating to the research results were presented by visualization with tables and graphs.
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|