User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
 Views 56
 Downloands 24
SAKİNDİ ORANIN ŞAFAKLARI, SCHİNDLER’İN LİSTESİ ve PİYANİST FİLMLERİ BAĞLAMINDA KADIN TEMSİLİ ve MİLİTARİZM
2017
Journal:  
Erciyes İletişim Dergisi
Author:  
Abstract:

A Bu makale, ortak savaş temalarına sahip olmaları nedeniyle seçilen; A zori zdes tikhie / The Dawns Here Are Quiet (Sakindi Oranın Şafakları, Stanislav Rostotski, 1972), Schindler’s List (Schindler’in Listesi, Steven Spielberg, 1993) ve The Pianist (Piyanist, Roman Polanski, 2002) filmlerindeki kadın karakterleri feminizm kuramı çerçevesinde çözümlemeyi hedeflemektedir. Bu bağlamda militarizm ve milliyetçilik kavramları etrafında kadın karakterlerin savaş esnasındaki konumları ve kadın emeğinin nasıl yeniden-üretildiği sorunsallaştırılmaktadır. Makale, incelenen savaş filmlerindeki kadın karakterlerin, toplumsal cinsiyet (gender) içerisindeki konumlarına; Nira Yuval-Davis’in kadınların etnik ve ulusal sürece katılımını ortaya koyduğu dört ana başlıktan üçü temel alınarak, onların militarizasyon sürecine aktif ve/veya pasif olarak dâhil olmalarına odaklanmaktadır. Yuval-Davis’in Cinsiyet ve Millet kitabındaki; biyolojik üretici, kültür aktarıcısı, ordu ve savaşa katılım başlıkları ile kadınların savaştaki erkek egemenliğine karşı konumlarına ve kadın emeğinin yeniden üretilmesine vurgu yapmaktadır. Erkeklerin askerlik ve savaşla bağdaştırılmasından yola çıkılarak, savaş filmlerindeki kadın karakterlerin nasıl temsil edildiği sorusunun yanıtı, bu çalışma kapsamında aranmaktadır. Örneklem olarak seçilen filmlerdeki kadın karakterlerin, savaş esnasında insan olarak var olma çabalarına karşın, erkek egemenliği karşısında bir kabulleniş gösterdikleri görülmektedir.

Keywords:

Citation Owners
Information: There is no ciation to this publication.
Similar Articles




Erciyes İletişim Dergisi
Erciyes İletişim Dergisi