Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 66
 İndirme 29
İslam Rivâyet Geleneğinde İcâzet
2004
Dergi:  
Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
Yazar:  
Özet:

The so-called forms of “ijazat” which are of great significance within hadith narration process were taken to mean that a hadith student ask for permission to narrate a hadith which he received from his teacher and teacher permits him to narrate it without checking his knowledge of hadith narrative. We understand from the related narratives that the forms of ijazat, which took place commonly in the narration of hadith after the second period of Hijrah, were providing the hadith followers with an easier way to narrate the hadith and became necessary ways occasionally after the oral narratives were written down on the books. As a conclusion, in the history of hadith, so-called definite and indefinite forms of ijazat were applied commonly, while the other forms of ijazat were applied rarely and these forms were systematized according to their rare application via abstraction. Hence, scholarly speculative statements about ijazat and munawala in the hadith literature seem to be mostly intellectual (i.e., abstract) products rather than they search for a solution for the practical problems in hadith narration We understand from the related narratives that the forms of ija-zat, which took place commonly in the narration of hadith after the second period of Hijrah, were providing the hadith followers with an easier way to narrate the hadith and became necessary ways occasionally after the oral narratives were written down on the books. As a conclusion, in the history of hadith, so-called definite and indefinite forms of ijazat were applied commonly, while the other forms of ijazat were applied rarely and these forms were systematized according to their rare application via abstraction. Hence, scholarly speculative statements about ijazat and munawala in the hadith literature seem to be mostly intellectual (i.e., abstract) products rather than they search for a solution for the practical problems in hadith narration.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler




Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi