Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 13
 Görüntüleme 288
 İndirme 60
Kültür Endüstrisi Ürünü Olarak Dijital Oyunlar: Playerunknown’s Battlegrounds (Pubg) Oyunu Örneği
2019
Dergi:  
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD)
Yazar:  
Özet:

Dijital oyunlar, basit bir eğlence aracı olmaktan çıkarak büyük bir endüstriye dönüşürken dijital oyunlar da birer kültür endüstrisi ürününe dönüşmektedir. Üretim, dağıtım ve tüketim ilişkileri de oldukça karmaşık bir hal alan dijital oyunların geçirdiği bu dönüşümü daha iyi kavrayabilmek için dijital oyunların tarihsel gelişimine ve ekonomi politiğine yer verilmiştir. 2017 yılında piyasaya sürülen ve kısa sürede dünyanın en popüler ve en çok tüketilen oyunlarından biri haline gelen Playerunknown’s Battegrounds (PUBG) oyunu makalenin örneklemini oluşturmaktadır. PUBG tek boyutlu karakterleri ve olay örgüsüne sahip olmayan yapısı nedeniyle içerik olarak sıradan bir savaş oyunu gibi görünse de oyunun alt metninde yatan mesajların ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Oyunun yapısı ve ideolojisi analiz edildiğinde oyunun büyük oranda kapitalist değerlerle benzer değerlere sahip olduğu ve egemen ideolojiyi yeniden ürettiği görülmektedir.  

Anahtar Kelimeler:

Digital Games as a Product: Playerunknown's Battlegrounds (Pubg) Game Example
2019
Yazar:  
Özet:

Digital games are transformed from a simple entertainment tool into a big industry, while digital games are transformed into a product of a cultural industry. The production, distribution and consumption relations are also a very complex state, and digital games have been involved in the historic development and economic policy of digital games to better understand this transformation. Playerunknown's Battegrounds (PUBG), which was released in 2017 and soon became one of the world's most popular and consumed games, is an example of the article. Although PUBG looks like a regular war game as content because of its one-dimensional characters and its structure that does not have an event line, it is intended to reveal the messages found in the subtext of the game. When the structure and ideology of the game is analyzed, it appears that the game has greatly similar values to capitalist values and re-produces the dominant ideology.

Anahtar Kelimeler:

0
2019
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD)

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 420
Atıf : 1.820
2023 Impact/Etki : 0.294
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD)