İslam dini, iktisad konusunda, ifrat ve tefritten uzak mutedil bir yol izlemiştir; bir yandan geçim temini ile rızık elde etmenin insanın müstağnî kalamayacağı husus olduğunu kabul ederken, öte yandan, insanın maîşet talebini hayatının aslî amacına dönüştürmesini tasvip etmemiştir. Bundan dolayıdır ki, Kur’ân ayetlerinin bir yandan ruhbanlığı yerdiğini görürken; diğer yandan Allah’ın lütfunu ummayı emrederek, ticaretle uğraşmayı “Allah’ın fazlını istemek” olarak isimlendirdiğine şahitlik ederiz. İslamî anlayışa göre iktisad, Allah (c.c.) tarafından bazı doğal dinamiklere tevdi edilmiş bir nizamdır. Söz konusu dinamiklerin başında şüphesiz, arz-talep dengesi gelmektedir. İslam iktisadı, ferdî mülkiyeti inkar edercesine sınırlandıran sosyalist ekonomi ile bireyin mülkiyeti ve iktisap hakkı noktasında hiçbir kuvvet ve kudret tanımayan kapitalist ekonomi anlayışlarından farklı olarak vasat bir yol takip etmektedir.
The Islamic religion has followed a muted path far from the economy, from the falsehood and the refrain; on the one hand, it acknowledges that the obtaining of living with the benefit is a matter that man cannot remain muted, and on the other hand, it has not accepted that man transforms the demand of maishet into the original purpose of his life. Therefore, when we see the verses of the Qur’an, on the one hand, lay spirituality, on the other hand, we testify that God’s grace is committed to hoping, and that trade is called “to ask for the excess of Allah.” According to the Islamic understanding, the economy is God (c.c.) It is a natural dynamic. There is no doubt in the beginning of the dynamics that the supply-sequence balance comes. The Islamic economy follows a wise path, unlike the socialist economy, which limits the denial of ferdish property, and the capitalist economy, which does not recognize any strength and power in the individual property and economic right point.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|