Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 5
 Görüntüleme 342
 İndirme 34
 Sesli Dinleme 3
Geleneksel İslam İnancında Mitolojik Unsurların Kritiği: Cinlerle İlgili İnanışlar Bağlamında Bir İnceleme
2019
Dergi:  
Kader
Yazar:  
Özet:

“Geleneksel İslam İnancında Mitolojik Unsurların Kritiği: Cinlerle İlgili İnanışlar Bağlamında Bir İnceleme” adlı çalışmada cin inancının Sümerlerden Yahudiliğe kadar olan tarihsel gelişimi incelenmiş, akabinde Müslümanların cin inancının büyük ölçüde yarı animist/ruhçu câhiliye Araplarından tevarüs ettiği gösterilmiştir. Câhiliye Arapları varlık dünyasının dik yarısını cinlere tahsis etmişlerdir. İnandıkları mesh teorisi söz konusu bu cin ve şeytanların istedikleri surete/biçime girmesine olanak tanır. Yılan bunların başında gelir. Cân hem yılan hem de şeytan/İblis demektir. Yılanları bu yüzden öldürmekten korkarlar. Cin ve şeytan olarak nitelemedikleri pek az varlık/hayvan vardır. Bu teori İsrailoğullarının domuz ve maymuna dönüştürülmesini de izah eder. Tabiat olaylarını cinlerle izah ederler. Kum fırtınaları cin kabilelerinin birbirleriyle savaşırken çıkardığı tozdan kaynaklanır. Aşağı yukarı tüm biyolojik ve psikolojik rahatsızlıkların etiyolojisinde mutlaka bu mitolojik varlıklar bulunur. Nazar, veba hep onların eseridir. Şairler şiirlerini, kâhinler kehanetini onlar vasıtasıyla icra eder. İslâm yeni bir ontoloji ve epistemoloji getirmediğinden, davetini muhataplarının epistemesi/mütearifesi üzerinden yaptığından câhiliye cin inancı İslâm sonrası da büyük ölçüde devam etmiştir. Son bölümde cin ve şeytanların zikredildiği âyetler yeni bir okumaya tabi tutulmuştur. Yiyen, içen, evlenen, kabileler halinde yaşayan, şair ve kâhinlere gökten haber getiren, istedikleri anda istedikleri surete girebilen, birçok hastalıklara neden olduğuna, büyü ve kehânet sektöründe faaliyet gösterdiğine inanılan bu hibrit varlıkların mahiyeti, nesnel gerçekliği sorgulanmıştır. Söz konusu bu mitik varlıkların Kur’ân’da zikredilmesinin nedeni cinlere tapan müşriklerin sakîm inançlarını tasvir etmekten ibaret olup, bilinenin aksine cinlerin ispatı olmayıp, nefyidir. İlgili âyetler tarihsel (sebeb-i nüzul) ve metinsel (siyak ve sibak) bağlamından yararlanılarak incelendiğinde “cin” kelimesinin “melek, şeytan ve insanlar” için de kullanıldığı görülmektedir. Şeytan kelimesi de bir sıfat olması hasebiyle çoğunlukla “insan şeytanları” (Mekke şeytanları, Medineli münafıklar ve Yahudi liderler) bazen “haset, megalomani, unutma” vb. kişilik zaaflarını betimlemede nadiren de soyut şeytan (İblis) için kullanılmıştır. Bununla birlikte Süleyman’ın cin ve şeytanlarını “yabancı işçiler ve ustalar” olarak te’vil etme imkânı bulunamamıştır. Bu konuda en makul çözümün Kur’ân’ı “edebî bir metin” olarak gören yaklaşımlarda olduğu söylenilebilir. Cin inancı, tabiat yasalarının henüz bilinmediği mitolojik bir evren tasavvurunun doğal uzantısıdır. İlk Müslümanların evren tasavvurunun da büyük ölçüde mitolojik olduğunu, bu nedenle vahyin ilk muhataplarının mütearifesini esas alarak onlarla diyalog kurduğunu söylemek mümkündür. Evren tasavvurumuzun cin inancı etrafında oluşan mitolojik unsurlardan arındırılması, değişen vesâilin (bilimsel verilerin) mesâil-i kelâm’a intibak ettirilmesi suretiyle din dilinin güncellenmesi gerektiği vurgulanmıştır.

Anahtar Kelimeler:

Criticism of Mythological Elements in Traditional Islamic Faith: A Review in the Context of Faiths Related to Jeans
2019
Dergi:  
Kader
Yazar:  
Özet:

The study “The Criticism of Mythological Elements in Traditional Islamic Faith: A Review in the Context of Faiths Related to Jeans” has studied the historic development of the Jeans from Sumer to Judaism, and has shown that Muslims have proven to much of the Jeans from the semi-animist/spiritual Arabs. The Arabs have allocated half of their existence to the Jeans. The Mesh theory that they believe allows these jinns and demons to get into the form they want. The serpent is at the beginning. He is the Devil and the Devil and the Devil. They are afraid to kill the serpents. There are very few animals that they do not describe as the jinn and the devil. This theory also explains that the children of Israel were converted into pigs and monkeys. They explain the natural events with the Jeans. The sand storms are derived from the dust that the Jeans stumble while fighting with each other. In the ethology of all biological and psychological disorders below above, these mythological beings are necessarily found. Nazar, Veba is always their work. Poets perform their poems, and priests perform their prophecy through them. Since Islam has not brought a new ontology and epistemology, his invitation has been made through his interlocutors' epistem/mutheriffy; the cahiliye jinn faith has continued to a large extent after Islam. In the last chapter, the signs of the jinn and the devils are mentioned undergoing a new reading. Eating, drinking, marrying, living in tribes, bringing the news from heaven to the poet and priest, who can enter the form they want at the moment they want, which causes many illnesses, which is believed to be active in the magic and magic sector, the objective reality has been questioned. This is the reason why these mythical beings are mentioned in the Qur’an is the only reason that the messengers who worship the jinn describe the sacred beliefs, and the opposite of what is known is not the evidence of the jinns, but the nefy. When the relevant verses are studied using the historical and text context (black and black), the word "cin" is also used for "angels, devils and people". The word Satan is also a reputation that is often "human demons" (Mekka demons, Medinean refugees and Jewish leaders); sometimes "haset, megalomani, forget" etc. He is the one who has not been used for the devil (Iblis) but is the one who has not been used for the devil (Iblis). But it was not possible that Solomon would be called the Jeans and the devils as "strangers and masters." It can be said that the answer to this point is that the Qur’an is seen as a “advantage” approach. The genic belief is a natural extension of a mythological universe design where the laws of nature are not yet known. It is possible to say that the conception of the first Muslims of the universe is also largely mythological, so it is possible to say that they have established dialogue with them based on the conception of the first interlocutors of the Revelation. Our universe designs must be cleaned from the mythological elements that form around the ginseng faith, and it must be updated in the language of religion by the way that the changing case (scientific data) is adjusted to the language of religion.

Anahtar Kelimeler:

0
2019
Dergi:  
Kader
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler


Kader

Alan :   İlahiyat

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 617
Atıf : 1.255
Quarter
İlahiyat Temel Alanı
Q1
19/106

Kader