Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 75
 İndirme 35
A HETEROTOPIC AND GLOCAL PLACE: THE MUSEUM OF INNOCENCE
2019
Dergi:  
Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Yazar:  
Özet:

Orhan Pamuk’s eighth novel, Masumiyet Müzesi (The Museum of Innocence) is a long-term and obsessive love story. Published in 2008, it has attracted a lot of attention positively as well as criticism. It depicts not only a love story but also the impossibility of experiencing a physical and emotional love together in a geography trapped between modern and traditional life-style. In the novel, the protagonist converts the abstractness of his love into the concreteness of his lover’s belongings. His dream of generating a real museum from these belongings came true in Çukurcuma-Istanbul in 2012. In this context, he is the first novel fictional protagonist to build a museum in reality. Masumiyet Müzesi is actually the novel of a museum. It can be likened to a catalogue of a museum informing the stories of every object in it and also how they are brought together. The museum can be assessed that it is the witness of both protagonist’s love story and political, cultural, and social events in Istanbul in those years. It can be said that Masumiyet Müzesi is produced locally as a literary production, but distributed globally in the form of a museum as a real place. Based on the interconnection of fiction and reality, the museum in Istanbul can be accepted as a heterotopia which is a term Foucault coined in one of his lectures in 1967. For him, every culture has created his own heterotopia throughout its history. Utopia is basically an unreal space, but heterotopia is a real one. In the novel, the protagonist’s utopia for collecting his lover’s belongings to reach his lover emotionally turns into a heterotopia by the way of a real museum. Heterotopia is one real place which juxtaposes various incompatible spaces or sites. In this sense, Masumiyet Müzesi (The Museum of Innocence) in Istanbul is a heterotopic place juxtaposing real and imagined, local and global, virtual and physical. This study explores how the novel and museum are interpreted together by the concept of heterotopia coined by Foucault.

Anahtar Kelimeler:

Bi̇r Heterotopi̇k ve Glokal Mekân: Masumi̇yet Muzesi̇
2019
Yazar:  
Özet:

Orhan Pamuk’un sekizinci romanı Masumiyet Müzesi, uzun soluklu ve saplantılı bir aşk hikâyesidir. 2008’de basıldıktan itibaren hem çok olumlu geri bildirimler almış hem de eleştirilmiştir. Sadece bir aşk hikâyesini değil, aynı zamanda modern ile geleneksel yaşam tarzının arasına sıkışmış bir coğrafyada fiziksel ve duygusal bir aşkı deneyimlemenin imkânsızlığını anlatır. Romandaki başkarakter, aşkının soyut halini sevdiğinin eşyalarının somutluğuna dönüştürmektedir. Bu eşyalardan oluşturduğu gerçek müze kurma hayali, 2012 yılında İstanbul’da Çukurcuma’da gerçek olur. Bu bağlamda, gerçek hayatta bir müze kuran ilk roman kurgusal başkarakteridir. Masumiyet Müzesi gerçekte bir müzenin romanıdır. Müzedeki her bir eşyanın hikâyesinden oluşan ve de müzeye nasıl getirildiklerini anlatan bir katalog gibidir. Müze, hem başkarakterin aşkına hem de o yıllardaki İstanbul’un politik, kültürel ve sosyal olaylarına şahitlik eder. Masumiyet Müzesi yerel bir edebi ürün olarak karşımıza çıkmakta, ancak gerçek bir mekân olan bir müze formuyla da evrensel olarak düşünülmektedir. Kurgu ve gerçekliğin iç içe geçmesinden dolayı, İstanbul’daki müze, Foucault’nun 1967’de derslerinin birinde anlattığı bir heterotopya olarak kabul edilebilir. Foucault’ya göre, her kültür tarihi boyunca kendi heterotopyalarını üretmiştir. Ütopya temelde gerçek dışı, fakat heterotopya gerçek bir mekândır. Romandaki başkarakterin, sevdiğinin eşyalarını biriktirerek aşkına ulaşma ütopyası, gerçek bir müze şekliyle bir heterotopyaya dönüşmektedir. Heterotopya, birbiriyle karşılaştırılamaz mekân ve alanların bir araya gelmesiyle oluşan gerçek bir mekândır. Bu bağlamda, İstanbul’daki Masumiyet Müzesi, gerçek ve hayalin, yerel ve evrenselin, sanal ve fiziksel olanın bir araya geldiği heterotopik bir mekândır. Bu çalışma, Foucault tarafından kazandırılan heterotopya kavramı aracılığıyla, roman ve müzenin nasıl bir arada yorumlanabileceğini göstermektedir. 

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.142
Atıf : 5.360
Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi