Agnès Varda’nın Les Glaneurs et la glaneuse (A(r)tık Toplayıcılar ve Ben, 2000) belgesel filminin ayırt edici niteliklerinden biri, filmin seyri esnasında ve sonrasında (sinema salonundan ayrıldıktan sonra ve ilerleyen zamanlarda filmi hatırladıkça) seyircisinin yaşam gücünü artırmasıdır. Bu metinde, söz konusu belgesel filmin seyircisinde yaşam gücünü artıran kaynaklardan ortaya konabilen üçü tartışılacaktır. Bunlar, sırasıyla, Varda’nın bu belgesel filminde kendini “görüntü toplayıcı kadın sinemacı” olarak konumlaması yaşamı boyunca geliştirdiği ve cinécriture (sineyazı) olarak adlandırdığı sinema yapma biçiminin kurucu nitelikleri ve son olarak, filminin özneleri ve seyricisiyle kurduğu özgün ilişkilerdir. Varda yol filmi olarak tasarladığı bu belgeselinde karşılaşmalara ve diyaloğa açık kalır. Her bir sosyal aktörle yaşadığı karşılaşmada kendini gözden geçirir karşılaştığı sosyal aktörün anlatılarını, kendi bedeni, düşünceleri, duyguları üzerinden akıtır. Birlikte ürettiği sanatçılarla yola çıkar karşılaşmalar içinde diyaloğa girdiği sosyal aktörlerin filmini yapılandırması için onlara yer açar seyircisinin filminin içine girebilmesi için aralıklar bırakır özdüşünümsellik içinde kendini aşındırarak filmini kurgular. Varda duygularına dair ifadelerini ve bedeninin imgelerini bu filme dahil ederek yaşamın akışına, zamanın yıpratıcı etkisine, ölümün gelişine dair düşüncelerini gözden geçirir.
Agnès Varda’s Les Glaneurs et la glaneuse (A(r)Tick Collectors and I, 2000) documentary’s one distinctive characteristic is that it increases the life of the audience during and after the film’s course (after leaving the cinema and remembering the film in advanced times). In this text, we will discuss the three sources that can be revealed in the audience of the documentary that increases the vitality. These are, respectively, the positioning of Varda in this documentary as a "image-collective female filmmaker"; the founding qualities of the way she has developed throughout her life and called it cinécriture; and finally, the original relationships she established with the film's subjects and showers. In this documentary he designed as a road film, Varda remains open to meetings and dialogue. He reviews himself in his encounter with every social actor; he flows through the stories of the social actor he encountered, his own body, his thoughts, his feelings. He goes along with the artists he produces; he gives them a place to make the film of the social actors he enters the dialogue in the meetings; he leaves intervals for the audience to enter the film; he creates the film by turning himself into self-thinking. With his expressions of his feelings and the images of his body in this film, Varda reviews his thoughts about the flow of life, the devastating effect of time, the arrival of death.
Alan : Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|