Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 190
 İndirme 22
BİZANS RESİM SANATINDA YANAN ÇALI ÖNÜNDE MUSA’NIN ÇIPLAK AYAK VE SANDALETLERİ
2019
Dergi:  
Edebiyat ve Beşeri Bilimler Dergisi
Yazar:  
Özet:

Bizans resim sanatında, Musa Yanan Çalı Önünde Sandaletlerini Çıkarırken sahnesinde, Musa’nın sandaletleri ve çıplak ayaklarının ikonografisi oldukça önemli bir yere sahiptir. Kitab-ı Mukaddes’te sandalet ve çıplak ayak kavramı birçok yerde, birçok amaç ile geçer. Bizans resim sanatı kapsamında çıplak ayak ve sandalet ile ilgili göndermelerin en önemlileri Musa ile bağlantılı olanlardır. Ancak sandalet, çıplak ayak gibi göndermelerin başka isim ve amaçlar ile de Kitab-ı Mukaddes’te yer aldığı gözlemlenir. Davud, Yeşu, Yeşeya, Rut, Süleyman ve İsa bu isimler arasında en önemli yere sahip olanlardır. Sandalet ve çıplak ayak ile bağlantılı olan kavramların geçmişi çok tanrılı döneme kadar uzanır. Antik dönem Mezopotamya, Mısır ve Yunan topraklarında hem sandalet hem de çıplak ayak birçok dini, sosyal kavramlar ile anılmıştır. Bu kavramların Kitab-ı Mukaddes (Eski ve Yeni Ahit) ile sıkı benzerlikleri olduğu gözlemlenir. Kitab-ı Mukaddes’te ayakkabı (bot, çizme, sandalet) ve çıplak ayak kavramları sıklıkla karşımıza çıkar. Sandaletin Bizans resim sanatındaki tasvirinde bir hiyerarşi gözlemlenir. Sandaletin rengi, biçimi Hıristiyan ikonografisinde oldukça önemli bir yer tutar. Bizans resim sanatında Musa’nın tasvirlerde yer alan sandaletleri genelde pedila ve caligae tipindedir. Bu sandalet tiplerinden pedila Doğu kökenli iken, caligae Roma kökenlidir. Masada’da yapılan kazılar sonucunda ortaya çıkartılan caligae tipi sandaletler, Musa’nın sandaletlerinin tasvirinin tarihi gerçekliği adına önemlidir. Ancak resim sanatında Musa’nın sandaletlerinin biçiminde dönemsel ve bölgesel farklılıklar gözlemlenir. Bizans resim sanatı kapsamında, en erken örnekler kilise duvar resimleri ve mozaik panolarıdır. Daha geç dönemlerde sahne,  kitap resmi ve ikona örneklerinde de görülür. Sahnede dönemlere göre bir gelişim gözlemlense de, sahnenin en önemli ikonografik elemanı olan Musa’nın sandaletlerinin tasvirinde bir homojenlik yoktur. 

Anahtar Kelimeler:

In the art of BIZANS painting, before the bright legs and sandals of Moses
2019
Yazar:  
Özet:

In the Byzantine painting art, in the scene when Moses pulls out his sandals in front of the Burning Tree, the iconography of Moses' sandals and naked legs has a very important place. The concept of sandal and naked foot in the Book of the Most High passes in many places, with many purposes. In the context of the Byzantine painting art, the most important of the messages related to the naked feet and sandals are those that are connected to Moses. But sandals, like naked feet, and other names and purposes of sendings are also seen in the Book of the Holy Spirit. David, Yeshua, Yeshua, Ruth, Solomon and Jesus are those who have an important place among these names. The history of the concepts associated with sandals and naked feet extends to the very divine era. In ancient times, in Mesopotamia, Egypt and Greece, both sandals and naked feet were mentioned with many religious, social concepts. These concepts are closely similar to the Holy Book (Old and New Testament). In the Book of the Holy Spirit, the concepts of shoes (bot, shoes, sandals) and naked feet often come to us. A hierarchy is observed in the painting of Sandaletin in the Byzantine painting. The color of the sandal, its shape holds a very important place in the Christian iconography. In Byzantine painting, the sandals in the paintings of Moses are usually pedila and caligae. While pedila is of Eastern origin, caligae is of Roman origin. The caligae-type sandals revealed as a result of the excavations in Masada are important for the historic reality of the image of the sandals of Moses. But in the painting art, periodic and regional differences are observed in the form of the sandals of Moses. In the context of the Byzantine painting art, early examples are church wall paintings and mosaic panels. Later in the period, the scene, the book images and icons are also seen in examples. Although a development is observed in the stage according to the periods, there is no homogenity in the painting of the sandals of Moses, the important iconographic element of the scene.

Anahtar Kelimeler:

2019
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler










Edebiyat ve Beşeri Bilimler Dergisi

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 523
Atıf : 404
2023 Impact/Etki : 0.061
Edebiyat ve Beşeri Bilimler Dergisi