Bu makalede Roland Barthes’ın Camera Lucida adlı kitabında açıklamış olduğu Punctum kavramının hareketli görüntü alanındaki karşılığı incelenecektir. Roland Barthes Punctum’u anlatırken “kaza” kelimesini kullanmış ve sadece gerçek yaşamdan alınmış sabit görüntülerde bulunabileceğini iddia etmiştir. Günümüzde ise görüntüler çoğunlukla geri sarılabilir ve durdurulabilir durumdadır. Bu yüzden Punctum hareketli görüntünün her alanında fark edilebilir. Bu iddia üzerine kurulacak olan makaleye Punctum kavramı detaylıca açıklanıp örnekler verilerek başlanacaktır. İkinci bölümde ise imgelerin zaman ile olan ilişkisi göz önüne alınarak Punctum kavramının sınırları genişletilecektir. Son bölümde ise “kaza” olgusunun sanatsal konjoktürdeki yeri incelenecektir. Hareketli imge ve kaza arasındaki bağın oluşturabileceği sanatsal ve sosyolojik potansiyeller tartışmaya açılacaktır. Makale genelinde incelenecek video örnekleri video sanatı, sinema, animasyon, buluntu videolar ve canlı yayın kayıtları gibi hareketli görüntünün birçok alanından seçilmiş, Punctum’un kavramsal bütünlüğünü karşıladığı düşünülen örneklerdir.
In this article, we will explore the responsibility of the Punctum concept in the moving image field, which Roland Barthes has described in his book Camera Lucida. Roland Barthes used the word "caso" when describing Punctum and claimed that it can only be found in fixed images taken from real life. Nowadays, the images are mostly reversible and can be stopped. This is why Punctum can be noticed in every area of the moving image. The article that will be based on this claim will be explained in detail the concept of Punctum and will be given examples. In the second part, the limits of the Punctum concept will be extended, taking into account the relationship of the images with time. In the final section, the place of the "casus" phenomenon in the artistic conjoint will be examined. The artistic and sociological potential in which the connection between moving image and accident can be created will be open to discussion. Video examples to be studied throughout the article are examples that are considered to meet the conceptual integrity of Punctum, selected from many areas of moving image, such as video art, cinema, animation, buluntu videos and live broadcast recordings.
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|